۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85106567
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استعدادیابی حین مسابقه، راهکار توسعه رشته جهت‌یابی در اصفهان است

اصفهان- ایرنا- رییس کمیته جهت‌یابی هیات انجمن‌های ورزشی اصفهان گفت: استعدادیابی حین مسابقه، راهکار مناسب برای توسعه این رشته در استان است و بر مبنای آن ۶ رویداد مُرتبط را در سالجاری برگزار خواهیم کرد.

صفیه السادات موسویان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تجربه نشان داده است که با آموزش ابتدایی و سپس اجرای مساب برای عموم مردم می‌توان بخش قابل توجهی از شهروندان را به این رشته جذب و از بین نفرات برتر استعدادیابی کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس امسال ۶ رویداد مُرتبط را در اماکن مختلف و پارک‌های جنگلی استان برگزار می‌کنیم تا بتوانیم نفرات جدیدی را برای تیم های استان برگزینیم و سپس آموزش‌های تخصصی را به آنان ارائه کنیم.

رئیس کمیته جهت‌یابی اصفهان با اشاره به اینکه این رشته بدون هزینه چندانی در پارک های جنگلی و دیگر محوطه‌های وسیع قابل اجراست، تصریح کرد: از آنجا که استان اصفهان از اینگونه نواحی بسیار برخوردار است می‌توان توسعه مناسب این رشته را نیز رقم زد.

موسویان خاطرنشان‌کرد: یکی از رویدادهایی که امسال قصد برگزاری آن را داریم برنامه‌ای با عنوان«گنجی در طبیعت» است که فردا چهارشنبه به مناسبت روز جهانی جهت‌یابی با همکاری شهرداری در باغ غدیر اصفهان برگزار خواهد شد که محوریت اصلی آن آموزش این رشته به مردم و سپس شناخت نفرات مستعد است.

وی اضافه کرد: این برنامه در ٢ بخش از ساعت ۶ تا ۹ صبح برای شهروندان ارشد(میانسال به بالا) و ورزشکاران ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و ساعت ۱۶ تا ۱۹ برای تمام رده‌های سنی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جهت‌یابی ورزشی علمی است که فرد با داشتن یک نقشه که تعدادی هدف بر روی آن مشخص است با پیدا کردن مسیرهای مرتبط، اهداف را جست‌وجو و پیدا می‌کند.

ورزشکار می‌تواند از قُطب نما در مکان‌هایی که امکان پیدا کردن اهداف مشکل است، استفاده کند.

ورزش جهت‌یابی با قدمت بیش از ٧٠ ساله در کشورهای جهان و ٢ ساله در ایران توانسته است علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کند.

این رشته برای گردشگران در طبیعت، کوهنوردان، اتومبیل‌رانان و اسکی‌بازان بسیار مفید و راهگشای مسیر آنان است.

استعدادیابی حین مسابقه، راهکار توسعه رشته جهت‌یابی در اصفهان است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha