۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85107018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسرائیل بدنبال اتصال ریلی به هند از مسیر کشورهای عربی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85107018
اسرائیل بدنبال اتصال ریلی به هند از مسیر کشورهای عربی

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که به هند سفر کرده است در مذاکراتی با مقامات کشور میزبان در دهلی، سعی دارد تا در این سفر توافق هایی را برای اتصال سرزمین های اشغالی به هند از طریق راه آهن از مسیر عربستان و کشورهای عربی عضو معاهده ابراهیم بدست آورد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از ایندی وایر، «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در سفر به دهلی نو، با سوبرانیام جایشنکار، وزیر امور خارجه هند دیدار کرد و دو طرف درخصوص برخی موضوعات گوناگون از جمله افزایش پروازهای مستقیم، افزایش همکاری در کشاورزی و مدیریت آب، و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های هوش مصنوعی و دفاع سایبری و تجارت ریلی گفت‌وگو کردند.

کوهن نماینده حزب لیکود و وزیر اطلاعات سابق رژیم اسرائیل قرار بود این هفته به مدت سه روز از دهلی نو و بمبئی بازدید کند اما بنا به مسائل امنیتی جاری در سرزمین های اشغالی و حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، اعلام کرد که بلافاصله بعد از دیدار با نخست وزیر هند، به تل آویو باز خواهد گشت.

کوهن در خصوص روابط دوجانبه دهلی نو و تل آویو گفته است: اسرائیل، متعهد به کشورهای پیمان ابراهیم و هند دروازه شرق به غرب است و ما این کشور را از نظر اقتصادی بررسی می کنیم و در آینده شاهد خواهید بود که تجارت از هند به عربستان سعودی و سپس با قطار تا بندر حیفا در اسرائیل و از آنجا به بازارهای اروپا خواهد رفت.

تاکید وزیر امور خارجه اسرائیل بر اتصال شبکه های ریلی درست پس از آن صورت گرفت که «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند در ریاض بود تا در مورد پروژه های مشابه با همتایان آمریکایی و اماراتی خود و همچنین محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفتگو کند.

تفاهم بین هند و اسرائیل با حضور «گاجندرا سینگ شخاوات» وزیر اتحادیه ریلی هند و کوهن امضا شد.

جایشنکار وزیر امور خارجه هند پس از دیدار با کوهن در توییتی گفت: ما درباره همکاری در مجامع چندجانبه گفت‌وگو کردیم و همچنین درباره اوکراین و اقیانوس هند و اقیانوس آرام مذاکراتی داشتیم.

در این دیدار دو توافقنامه در مورد آب و کشاورزی نیز امضا شد.

توافق برای حضور کارگران هندی در سرزمین های اشغالی

اسرائیل و هند روز سه‌شنبه توافق‌نامه‌ای امضا کردند که به ۴۲ هزار کارگر هندی اجازه می‌دهد در سرزمین های تحت اشغال رژیم صهیونیستی در زمینه‌های ساخت‌وساز و پرستاری کار کنند، اقدامی که انتظار می‌رود به مقابله با افزایش هزینه‌های زندگی کمک کند و به هزاران خانواده‌ای که منتظر مراقبت‌های پرستاری هستند کمک کند.

الی کوهن، بر اساس بیانیه مطبوعاتی عبری وزارت خارجه اسرائیل، وزیران امور خارجه هند و اسرائیل، راه‌های تقویت روابط هند و اسرائیل از طریق افزودن پروازهای مستقیم، ادامه همکاری در کشاورزی و مدیریت آب، و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های هوش مصنوعی و دفاع سایبری را بررسی کردند.

این بیانیه افزود: وزیران همچنین توافقنامه هایی را برای اجازه ورود ۴۲ هزار کارگر هندی در زمینه های ساختمانی و پرستاری را امضا کردند.

انتظار می رود اضافه شدن کارگران از هند به مقابله با افزایش هزینه های زندگی در اسرائیل و به هزاران خانواده در انتظار مراقبت های پرستاری کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha