فرماندار تایباد: گذرگاه مرزی دوغارون با افغانستان ۲۴ ساعته نشده است

مشهد-ایرنا- فرماندار تایباد گفت: با وجود اعلام مسوولان افغانستانی مبنی بر ۲۴ ساعته شدن مرز اسلام قلعه اما هنوز گذرگاه مرزی اسلام قلعه-دوغارون شبانه روزی نشده است اما از ۲۴ ساعته شدن فعالیت در این مرز استقبال می کنیم.

مهدی دونده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اعلام طرف افغانستانی امروز درخواست ملاقات مرزی داده ایم تا در خصوص ادعای ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرزی مذاکره کنیم.

دیروز منابع افغانستانی به نقل از وزارت صنعت و تجارت افغانستان از" ۲۴ ساعته شدن فعالیت در مرز اسلام قلعه" در این کشور خبر دادند.

وی ادامه داد: هم اکنون روزانه بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ دستگاه کامیون و تریلر حامل بار تجاری بدون توقف و معطلی در همان روز ورود، از گذرگاه مرزی دوغارون -اسلام قلعه تردد می کنند.

فرماندار تایباد گفت: هم اکنون تردد ناوگان تجاری و فعالیت در مرز دوغارون مانند روال گذشته از ساعت هشت تا حدود ساعت ۱۷ است.

پیش از این مسوولان استانداری خراسان رضوی و نور الدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان وعده داده بودند گذرگاه مرزی اسلام قلعه - دوغارون در فروردین ماه ۱۴۰۲ شبانه روزی خواهد شد.

گزارش ها و خبرهای بیشتر درباره مرز دوغارون را اینجا بخوانید.

به گزارش ایرنا، گمرک و پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد، ۲۵۰ کیلومتری مشهد و همجوار با کشور افغانستان یکی از پنج گمرک برتر کشور محسوب می شود.

خراسان رضوی از سمت شرق، ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و شهرستانهای صالح آباد، تربت‌جام، تایباد و خواف این استان در جوار مرز مشترک با افغانستان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha