اطلاعات مندرج در بسته‌بندی محصولات در قم صحت سنجی می‌شود

قم - ایرنا - مدیرکل استاندارد قم گفت: در راستای گسترش نظارت و صیانت از ایمنی، سلامت و حقوق مردم، اطلاعات مندرج بر روی بسته‌بندی محصولات دارای استاندارد اجباری تولید شده در واحدهای صنعتی استان را صحت سنجی می‌کنیم.

محمد هادی سماواتی روز شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پیرامون این موضوع بیان داشت: در همین رابطه درج اطلاعات عام ناخوانا در ارتباط با فرآورده اعم از نام، ویژگی، برند، اجزای متشکله، تاریخ تولید و انقضا محصول مورد توجه است.

وی افزود: همچنین در این راستا به شرایط خاص عرضه و نگهداری، نوع بسته‌بندی، شکل یا تصویر، جرم یا وزن خالص، نوع عرضه در بازار و سایر اطلاعات هویتی محصول توجه می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که درجریان بازرسی‌ها مواردی همچون درج مقدار یا کمیت ناصحیح، عدم همکاری برای برنامه بازرسی، عدم توجه به بخش‌نامه‌های مربوطه و وصول شکایات، اداره‌کل استاندارد قم بر اساس قوانین با متخلفان اقدام‌های لازم از صدور اخطار کتبی تا ارسال پرونده به کمیته ویژه برای اعمال ضوابط و سایر موارد را انجام خواهد داد.

سماواتی گفت: بازرسان اداره‌کل استاندارد قم به صورت منظم و مستمر بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری نظارت دارند تا محصولات تولید شده در این واحدها دارای شرایط لازم برای عرضه به بازار باشد.

وی تاکید کرد: کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند باید سطح مطلوبی از کیفیت را داشته باشند و در همین ارتباط از همه ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با واحدهایی که شرایط تعیین شده را رعایت نمی‌کنند،‌ استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: همراهی مردم درمصرف کالاهایی که علامت استاندارد دارند، به طور حتم موجب تقویت شاخص‌های استاندارد در استان قم خواهد شد و تولیدکنندگان برای موفقیت در جلب رضایت مردم و فروش بیشتر محصولات خود در بازار، توجه بیشتری به این موضوع نشان می‌دهند.

گفتنی‌است ۴۱۹ واحد تولیدی و یک‌هزار و ۸۷ محصول در این استان مشمول استاندارد اجباری است؛ در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha