رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد: برنامه‌های دهه کرامت مردمی برگزار شود

شیراز-ایرنا-رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امسال ساز و کاری برای اجرای برنامه‌های ایام دهه کرامت اندیشیده شد که کار از جنس مردمی باشد و هماهنگی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته صورت بگیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کمال الدین خداداده چهارشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور در شیراز با بیان اینکه امامزادگان بیش از هزاران سال منشاء انتشار نور و خیر و برکت در مناطق مختلف ایران اسلامی بوده‌اند، اظهار کرد: با عنایت به تأکیدات رهبر معظم انقلاب تدابیر لازم برای بزرگداشت ایام دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه (س) در اول ذیقعده تا ولادت امام رضا(ع) در دهم این ماه اتخاذ شده است.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: برای گرامیداشت این ایام روز بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی (ع) در ششم ذیقعده و روز تکریم امامزادگان (ع) نیز در پنجم این ماه در نظر گرفته شد تا با توجه به اینکه مردم اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه را پناهگاه خود می‌دانند، اولیای الهی بیش از پیش محور قرار بگیرد؛ بدین ترتیب مراسم‌ها و برنامه‌های ایام دهه کرامت با محوریت اعتاب مقدسه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال با تدبیری که از سوی نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور انجام شد، ساز و کاری با همراهی ستاد بزرگداشت دهه کرامت اندیشیده شد که کار از جنس مردمی انجام شود و هماهنگی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته صورت بگیرد و جریان سازی و انتشار موارد تبلیغی ضریب مضاعف شود.

خداداده بر هم‌افزایی و تصمیم گیری در خصوص اجرای برنامه‌های مشترک نهاد های فرهنگی در ایام دهه تأکید کرد و با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها و کارهای خوبی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر شیراز افزون بر سابقه ادبی و گردشگری به مرکز معرفتی و زیارتی تبدیل شده است؛ این در حالیست که نقش‌آفرینی خوبی با محوریت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) با راهبری تولیت این حرم بین نهادهای مختلف شکل گرفته است.

رییس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور افزود: زمانی که از زن سخن می‌گوییم اسامی با برکت حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و حضرت زینب (س) بر ذهن متبلور می‌شود. در تمدن‌های دنیا کمتر سراغ داریم که برای یک زن گنبد و بارگاه بسازند اما در هر گوشه ایران اسلامی حرم‌های مطهری از این بانوان وجود دارد و زن در اسلام از جایگاه ویژه برخوردار است؛ امسال هم جشن‌های ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) باید به صورت متفاوت‌تری نسبت به گذشته برگزار شود.

ایام دهه کرامت، همه ساله از سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) شروع می شود و تا سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha