باید با سماجت درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب اطلاع‌رسانی شود

تهران- ایرنا- مدیر انتشارات «روزگار نو» با تاکید به اینکه باید اطلاع‌رسانی دقیقی درباره نمایشگاه کتاب انجام شود، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید همت بیشتری برای اطلاع‌رسانی انجام دهد و با سماجت و اطلاع‌رسانی بهتر نمایشگاه کتاب را به مردم یادآوری کند.

محمد عزیزی در نخستین روز برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به تعداد محدود بازدیدکنندگان به خبرنگار کتاب ایرنا گفت: اطلاع‌رسانی درباره این نمایشگاه به اندازه کافی انجام نشد. باید برای آگاه‌سازی مردم درباره این رویداد فرهنگی، صدا و سیما و رسانه‌های اصلی کشور بهتر اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همت بیشتری برای اطلاع‌رسانی انجام بدهد و خبر برگزاری نمایشگاه کتاب به تیتر اول اخبار برسد؛ زیرا مردم درگیر مسائل زندگی روزمره هستند و گویی باید دستی روی شانه آنها گذاشته شود و نمایشگاه کتاب را به آنها نشان دهد. به همین دلیل باید با سماجت و اطلاع‌رسانی بهتر نمایشگاه کتاب را به مردم یادآوری کرد.

مدیر انتشارات روزگار نو با اشاره به اینکه برخی از تابلوهای نمایشگاه در ساعات ابتدایی نصب نشده بود، توضیح داد: به عنوان ناشری که در این نمایشگاه شرکت کردم، به دلیل نبود شماره راهروها به سختی غرفه‌ام را پیدا کردم. البته شماره راهروها بعد از ظهر نصب شد. مسئولان باید امکاناتی برای رفاه مردم فراهم کنند؛ مثلا بهتر است در راهروهای شبستان آبخوری نصب و وسایلی برای نشستن و استراحت مردم در مصلی مهیا شود. زیرا نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مخاطب‌های مختلفی دارد و برخی افراد که در سن بالاتری هستند نیاز به استراحت دارند. اینها مسائل کوچکی است که باید به آن توجه شود.

به گفته او یکی از خودپردازهایی که روبه‌روی غرفه انتشارات روزگار نو نصب شده‌است؛ از ساعات ابتدایی چندین بار با مشکل مواجه و توسط مسئولان تعمیر شده است.

رسما با این سیاست بازار نشر و مطبوعات به ورشکستگی کامل می‌رسد

عزیزی با بیان اینکه مشکل اساسی ناشران در سال‌های اخیر مربوط به مسائل در ارتباط با کاغذ است، ادامه داد: روزگارنو از ناشرانی بود که فکر می‌کرد در این دولت مشکل کاغذ حل خواهد شد، این در حالی است که کاغذ تولید کارخانه مازندران هم نتوانست به نیاز این صنف پاسخ دهد. چاپخانه‌ها این کاغذ را قبول نمی‌کنند زیرا ناخالصی دارد که در دستگاه چاپ گیر می‌کند و چاپخانه داران حاضر به استفاده از این کاغذ نمی‌شوند. به همین دلایل سال گذشته کاغذ را بندی ۴۰۰ هزار تومان تهیه می‌کردیم و در این روزها قیمت کاغذ به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

مدیر مسئول نشر روزگارنو اعلام کرد: با این سیاست باید بگویم بازار نشر و مطبوعات به ورشکستگی کامل می‌رسد، به همین دلیل است که ناشران و کتاب‌فروشان یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha