۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85107779
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سرمربی آرژانتین راز داشتن بهترین نسخه «مسی» را فاش کرد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۰
کد خبر: 85107779
سرمربی آرژانتین راز داشتن بهترین نسخه «مسی» را فاش کرد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین از یک راز ساده برای داشتن بهترین نسخه کاپیتان آلبی‌سلسته پرده برداشت.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، لیونل مسی، فوق ستاره تیم ملی آرژانتین تحت هدایت لیونل اسکالونی، موفق شد عملکردش را بهبود بخشیده و نقش اصلی را در قهرمانی آلبی‌سلسته در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ و همچنین جام‌جهانی ۲۰۲۲ ایفا کند.

زمانی که اسکالونی در سال ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی تیم ملی آرژانتین معرفی شد، ماموریت کاملا متفاوتی را پیش روی خود می‌دید و آن هم گرفتن بهترین بازی از مسی بود؛ ماموریتی که بدون شک تا اینجا به نحو احسن از عهده آن برآمده و مرد آرژاتیتی این موفقیت را مرهون بازیکنانی است که در کنار هفت بار برنده توپ طلا بازی و کار را برای او در زمین راحت می‌کنند.

اسکالونی در مجمع سرمربیان پس از جام جهانی ۲۰۲۲ در دفتر فیفا در دوحه گفت: فکر می‌کنم درک اینکه بازیکنی مثل (مسی) به چه چیزی نیاز دارد، موضوع مهمی است.

وی افزود: در چند ماه اول با تیم ملی، سعی کردیم که کمی سریع‌تر و مستقیم‌تر بازی کنیم و بعد متوجه شدیم که او با این روش راحت نیست؛ هم‌تیمی‌هایش هم راحت نبودند. بنابراین به این نتیجه رسیدم که یکی از ویژگی‌های ما به عنوان یک تیم این بود که بازیکنانی را پیدا کردیم که شرایط را باب میل او فراهم می‌کردند.

تیم ملی آرژانتین در چند سال گذشته تیمی را دور و اطراف مسی ساخته که چندکاره و به اصطلاح همه‌فن حریف هستند. قهرمان جام جهانی می‌تواند به بازیکنانی همچون اِنزو فرناندز و رودریگو دِپل اتکا کند که به طور مداوم قادر به پس گرفتن توپ هستند و در عین حال بازیکنی مثل لائوتارو مارتینز و خولیان آلوارز ثابت کرده‌اند که قادرند در طول یک بازی، بی‌وقفه پِرس کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha