مشاوره ۳۰ راهنمای زردپوش به دوستداران کتاب

تهران- ایرنا- در محوطه نشر افق حضور جوانانی زردپوش که با شور و شوق گرم صحبت با بازدیدکنندگان هستند جلب توجه می‌کند. آنها راهنمایان کتاب هستند و به کودکان و نوجوانانی که می‌خواهند کتاب بخرند، مشاوره می‌دهند.

رویا میر قیاسی، دبیر روابط عمومی کودک و نوجوان نشر افق در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با بیان این که حدود ۳۰ نفر جوان بین ۱۸ تا ۲۲ سال به عنوان راهنمای کتاب در این غرفه فعالیت دارند، گفت: نشر افق هر ساله از بین نیروهایی که برای حضور در نمایشگاه کتاب درخواست می‌دهند ثبت نام می کند.

در دو ماه دی و بهمن و اسفند و فروردین برای این نیروها کلاس آموزشی می‌گذاریم و حتی بابت شرکت در کلاس هم به آنها حق الزحمه می‌دهیم. کتاب های نشر افق را به این راهنمایان می‌دهیم تا بخوانند و مسلط باشند. این راهنمایان خودشان اهل کتاب و کتابخوانی هستند و در طول سال در فضای مجازی کتاب معرفی می‌کنند.

به گفته وی تعداد راهنمایان فقط در زمان نمایشگاه زیاد می‌شود و در طول سال مجموعا ۹ نفر در سه فروشگاه مشغول فعالیت هستند.

مشاوره ۳۰ راهنمای زردپوش به دوستداران کتاب

وی در پاسخ به این سوال که راهنماها چه توصیه‌هایی به بازدیدکنندگان می‌کنند افزود: آنها باید بدانند هر کتاب برای چه گروه سنی مناسب است. مثلا ممکن است موضوع کتاب برای یک کودک مناسب نباشد. ما به او می‌گوییم این کتاب را به تو توصیه نمی‌کنیم ولی اگر اصرار داری بخری مانعت نمی‌شویم. همه این مشاوره ها برای این است که انتخاب کتاب درست صورت بگیرد.

میر قیاسی افزود: پارسال بابت فعالیت راهنمایان بازخورد خوبی داشته باشیم. در فضای مجازی مخاطبان ما از راهنماها تشکر می کردند می‌گفتند آنها شور و هیجان خوبی دارند. امسال تعدادی از راهنمایان سال گذشته با ما همکاری دارند. آنها اکثرا دانشجو هستند و رشته‌های درسی متفاوتی دارند. یکی از راهنمایان ما رتبه دوم کنکور زبان را کسب کرده است.

وی درباره این که فروش کدام کتاب‌ها بیشتر بوده گفت: چینش کتاب ها در غرفه ما بر اساس گروه سنی از خردسال تا نوجوان است. همچنین ژانر (گونه) کتاب‌ها را جدا کرده‌ایم. سال گذشته رمان های فانتزی و ادبیات کلاسیک فروش خوبی داشتند. در گروه سنی کودک هم مجموعه کتاب‌ها با استقبال مواجه شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha