۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85107975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوادث ناشی از کار در گلستان ۲۴ درصد کاهش دارد

گرگان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: آموزش‌های به نسبت جامع ارائه شده به جامعه کارگری و کارفرمایی این استان، با کاهش ۲۴ درصدی حوادث ناشی از کار همراه بوده و به ۱۴۱ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسینعلی خواجه‌مظفری شامگاه چهارشنبه در جلسه‌ای با علی‌محمد زنگانه ( استاندار گلستان) با تاکید بر تلاش در جهت افزایش نظارت‌ها برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار، اظهارداشت: همکاران ما در واحد آموزش سال گذشته در مجموع با حضور در کارگاه‌ها و واحدهای مختلف استان، در مجموع ۲۲ هزار و ۴۶۴ نفر ساعت آموزش به جامعه هدف ارائه دادند.

وی بیان کرد: در این استان ۲۸۰ هزار و ۳۷۰ نفر کارگر بیمه‌ شده وجود دارد که در ۴۶ هزار و ۳۶۴ کارگاه ساماندهی و مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: سه هزار و ۴۲۶ نفر مقرری‌بگیر ناشی از بیمه بیکاری در این استان هستند که از ۶ ماه تا ۳ سال بیمه بیکاری می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در جلسات مشاغل بیمه بیکاری و به منظور جلوگیری از لطمه وارد شدن به بیت‌المال، سختگیری می‌کنیم، گفت: براساس همین سختگیری‌ها، اخراج کارگران از محیط کار در سال گذشته ۲۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کمتر شده است.

خواجه‌مظفری تاکید کرد: هیات‌های صلح و سازش نقش مهم و اساسی در کاهش اختلافات بین کارگران و کارفرمایان دارند، بطوریکه ۳۹ درصد از پرونده‌های کارگری و کارفرمایی به سازش ختم شد.

وی یادآور شد: دولت امسال برای بیمه بیکاری ارزان قیمت کارگران ساختمانی، سهمیه ۵۰ هزار نفری در نظر گرفته که در این استان سه هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران ساختمانی در نوبت دریافت این بیمه بیکاری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: همچنین یک‌هزار و ۴۰۰ نفر دیگر نیز در این بخش شناسایی شدند که در مجموع تعداد کارگران برای دریافت این حمایت در استان قابل‌ توجه خواهد بود.

وی بیان کرد: میانگین مدت رسیدگی پرونده‌های کارگری و کارفرمایی بیش از ۵۶ روز بوده که تلاش داریم این مدت را در سال جدید به ۳۴ روز برسانیم.

خواجه‌مظفری اظهارداشت: گلستان دارای ۳۶۴ تشکل کارگری و کارفرمایی است و تلاش داریم این تعداد را در سالجاری به ۴۰۰ تشکل برسانیم.

وی با اشاره به اجرا و برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در سالجاری با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در گلستان گفت: عطرافشانی گلزار شهدا، بازدید از خانواده ایثارگران و شهدا و دیدار با کارگران حادثه‌دیده در محل کار، حضور و سخنرانی در مصلاهای نماز جمعه از جمله برنامه‌های این هفته بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: شورای تامین کارگری به صورت هفتگی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی یک بازرس در حوزه معدن داریم که اگر بازنشسته شود جایگزین برای او وجود ندارد که بر همین اساس در جهت افزایش تعداد بازرسان کار تلاش مضاعف داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha