معاون امور بین الملل هلال احمر: اولویت این جمعیت خدمت بی مرز است

کرمان- ایرنا- معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر گفت: در ماه‌های گذشته هلال احمر ایران در زلزله ترکیه و سوریه حضور فعال داشت و همزمان با ارائه شرایط خوب به زلزله زدگان خوی، اولین نیروهای اعزامی به ترکیه و سوریه نیز از کشور ما بودند زیرا اولویت هلال احمر خدمت بی مرز است.

به گزارش ایرنا، بهنام سعیدی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز در کرمان، افزود: هفته ای که گذشته به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از جمعیت های مطرح در دنیا است و به اعتراف مسئولان صلیب سرخ جهانی این جمعیت به عنوان پیشتازترین و موفق ترین هلال احمر در دنیا مطرح است.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر با بیان اینکه سرمایه هلال احمر، فرزندان شما هستند و تنها سازمانی که کمترین نیروهای رسمی را دارد این جمعیت است ادامه داد: بیش از ۲ میلیون داوطلب در هلال احمر داریم تا در سخت‌ترین شرایط به کمک نیازمندان بیایند.
وی گفت: مجموعه هلال احمر آسایش و جوانی و هستی خود را فدای آرامش مردم می کنند و این آرامش را برای همه نیازمندان در دنیا می خواهند و در خط مقدم خدمت رسانی هستند.
سعیدی اضافه کرد: در جریان زلزله کشور ترکیه، مسئولان این کشور می گفتند بهترین و متخصصترین نیروهای عملیاتی نیروهای کشور ایران هستند.
وی بیان کرد: در عرصه جهانی به دلیل خدمات خوبی که در عرصه بین الملل انجام شد مدال لیاقت و فداکاری را به رییس جمعیت هلال احمر ایران اهدا کردند که در حقیقت به تک تک فرزندان شماها و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این مدال اهدا شد.
معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر گفت: در جریان پیاده روی اربعین لحظه به لحظه نیروهای هلال احمر همراه مردم هم در داخل مرز کشورمان و هم در مرز عراق بودند.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر در ۱۱ کشور خدمات بهداشتی ارائه می‌کند، گفت: در بحث لجستیک هم در عرصه خرید خودروهای عملیاتی و هم خرید تجهیزات توانبخشی امروز هلال احمر پیشتاز است.
سعیدی افزود: امروز پرچمدار مبارزه با تحریم های ظالمانه علیه کشور، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: امسال در مراسم حج، بار اصلی این اعزام بر دوش نیروهای هلال احمر است و موضوعات درمان و پزشکی حجاج توسط این جمعیت مدیریت می‌شود.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر اضافه کرد: بالاترین مدالی که صلیب سرخ می تواند به یک کشور دهد تا امروز ۲ بار به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اهدا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha