۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85109396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بائربوک: حمایت از روسیه به معنای مشارکت در جنگ اوکراین است

تهران- ایرنا- آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان جمعه گفت حمایت از روسیه به معنای شرکت در جنگ اوکراین است و کشورهایی که سلاح به مسکو می‌دهند جزو مشارکت‌کنندگان در جنگ تلقی خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، بائربوک جمعه پس از نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در استکهلم سوئد گفت که همه کشورها از جنگ روسیه در اوکراین حمایت نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: حمایت از این جنگ به معنای مشارکت در آن است.

هر چند بائربوک کشورها را از ارسال تسلیحات به روسیه برحذر داشت اما گفت که غرب به تحویل سلاح به اوکراین ادامه خواهد داد.

وی افزود که غرب از همه کشورها می‌خواهد که مانع از ارسال کالاهای دارای مصارف دوگانه به روسیه شوند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا جمعه درباره بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه رایزنی کردند. وزرای دارایی هفت اقتصاد پیشرفته جهان هم در نشست ۳ روزه‌ای که از پنجشنبه در ژاپن آغاز شد، راه‌های حمایت بیشتر از اوکراین و فشار بر روسیه برای پایان دادن به جنگ را بررسی می‌کنند.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز جمعه گفت: مشخص است که یک جنگ تمام عیار علیه کشور ما به راه افتاده است. اربابان آمریکایی و اروپایی اوکراین، بشدت دشمنان ما را با انواع سلاح‌های کشنده تامین می‌کنند.

وی هشدار داد: در واقع غربی‌ها اوضاع در اوکراین را به یک جنگ جهانی سوم سوق می‌دهند. این یک فاجعه جهانی خواهد بود که هیچ برنده‌ای در آن وجود نخواهد داشت.

این در حالی است که «راب باوئر» رئیس کمیته نظامی ناتو چهارشنبه اذعان کرد که این سازمان روی برنامه‌های نظامی علیه روسیه و گروه‌های تروریستی است.

از سوی دیگر، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه جمعه هشدار داد که مسکو و آمریکا در آستانه یک درگیری مسلحانه آشکار هستند اما روسیه برای جلوگیری از وقوع آن تلاش می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha