۸۷ هزار و ۷۵۰ تن کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد

اراک - ایرنا - مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۸۷ هزار و ۷۵۰ تن کالا امسال از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

«علیرضا صدیقی‌راد» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این کالاها به ارزش ۵۴ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۶۲۵ دلار از گمرکات استان مرکزی به مقصد ۳۶ کشور جهان از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه و ارمنستان صادر شد.

وی ادامه داد: صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار کرد: هیدروکربن، گاز مایع، کامپاند پلی اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیر خشک صنعتی، شمش آهن و فولاد عمده کالاهای صادر شده در این مدت از گمرکات استان به خارج از کشور بوده‌ است.

صدیقی راد خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار و ۳۸ تن کالا به ارزش ۳۷ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۷۶۳ دلار امسال به استان مرکزی وارد شد که واردات این کالاها به استان از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۴۱ و ۷۴ درصد افزایش یافته‌ است.

وی کویل و شمش آلومینیوم، آنتی اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیومی، کربن، پارا آمینوفنل گرید دارویی، اسانس خوراکی، آب میوه و اسانس‌های آرایشی بهداشتی را از جمله کالاهای وارد شده به استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: این کالاها از ۲۴ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند و سوییس به استان وارد شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در فروردین امسال ۵۲۸ میلیارد و ۱۹۶ میلیون و ۹۶۹ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱۸ درصد افزایش داشته است.

صدیقی راد افزود: گمرکات استان مرکزی در فروردین ماه امسال ۲۵۵ میلیارد و ۹۱۶ میلیون و ۱۰۴ هزار ریال درآمد ملی و استانی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۷ درصد افزایش داشته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha