مدیرروستا: تبانی از قدیم بوده و اکنون بیشتر شده است/ مجرم ردی به جا نمی‌گذارد

تهران- ایرنا- پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به اینکه در دوران گذشته هم مواردی در خصوص تبانی بوده است، گفت: زمانی که بازی می‌کردیم به صورت موردی و خیلی خاص این اتفاقات رخ می‌داد اما با توسعه فوتبال این موضوع هم رشد کرد. سندی برای این تبانی‌ها وجود ندارد چراکه مجرم ردی از خود جا نمی‌گذارد که جرمش مشخص شود.

علی‌اصغر مدیرروستا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به این سئوال که اتفاقات اخیر در فوتبال ایران رابطه‌ای با تبانی دارد یا خیر، تاکید کرد: فوتبال ورزشی است که جاذبه‌های خاص خود را دارد و برای همین علاقه‌مندان آن زیاد است. هوادارانی که با آن زندگی‌ می‌کنند. در گذشته و ایام قدیم به صورت موردی و خاص این مسائل (تبانی) مطرح می‌شد و تاکید می‌کنم که خیلی کم بود اما در ۱۵ سال اخیر این موارد را بارها شینده‌ایم و به نظر می‌رسد موضوع قابل بررسی و کارشناسی است.

وی ادامه داد: در ابتدای فصل معمولا اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و این جریان در اواخر لیگ قوت می‌گیرد. اگر مرجعی که می‌خواهد این جریان را رصد کند می‌تواند از کارشناسان خبره، سالم و کاربلد که در فوتبال ما کم هم نیستند، بهره برده و اتفاقات فوتبالی را مرور کنند و شک نکنید که این مسائل خیلی راحت قابل بررسی و نتیجه‌گیری است.

ملی‌پوش اسبق ایران با تاکید بر اینکه مجرم هیچگاه مدرکی مبنی بر جرم خود باقی نمی‌گذارد، تاکید کرد: برخی از سند و مدرک صحبت می‌کنند در حالیکه فردی که جرم می‌کند و یا مجرم است هیچگاه از خود ردی باقی نگذاشته و به گونه‌ای رفتار می‌کند که قابل پیگیری نباشد و اگر بخواهیم همچنان روی سند تاکید کنیم این جریان خاتمه نیافته و ادامه‌دار خواهد بود.

مدیرروستا گفت: از سوت زدن داور، نحوه میزبانی، بازی تیم‌ها و عملکرد بازیکنان می‌توان به بسیاری از موارد پی‌برد. بهترین راه استفاده از کارشناسان خبره است و اگر متولیان امر بخواهند به راحتی می‌توان این موضوع را مدیریت کرد.

وی در مورد لیگ برتر فوتبال ایران و شانس قهرمانی پرسپولیس، یادآور شد: لیگ در هفته‌های پایانی بسیار جذاب شد و یادمان رفت که از نظر فنی دست‌آورد خاصی نداشتیم. در لیگ امسال تنها چند تیم با برنامه بازی کردند و از ابتدای مسابقات خودشان را نشان دادند. همین تیم‌ها و حساسیتی که ایجاد شد کافی بود تا تنور لیگ داغ شود و امروز هم شاهد هستیم، دو تیم تا روز پایانی برای قهرمانی جدال سخت و نفس‌گیری با هم دارند. در مورد پرسپولیس هم باید بگویم همه چیز دست خودشان است اما اگر لغزشی داشته باشند و سپاهان بتواند از آن بهره ببرد، اتفاقات دیگری رخ خواهد داد. پرسپولیس باید بداند جای هیچگونه اشتباه و خطا را ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha