استانداری خراسان‌شمالی با صندوق محیط زیست تفاهم‌نامه امضا کرد

بجنورد-ایرنا- استانداری خراسان شمالی و صندوق ملی محیط زیست کشور در سفر مدیرعامل این صندوق به بجنورد، تفاهم همکاری منعقد کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی ،مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: در استان خراسان شمالی ۶ پروژه با ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات این صندوق اجرا شده است.

سجاد انجم شعاع اظهار کرد: صندوق ملی محیط زیست کشور در سال ۹۳ تاسیس شد که در زمینه توانمندسازی بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان در حوزه محیط زیست فعالیت می کند.

وی افزود: این صندوق یک نهاد عمومی غیردولتی است که در راستای حفظ محیط زیست به سه روش ارائه تسهیلات کم بهره، مشارکت با صنایع و سرمایه‌گذاری مستقیم در صنایع در راستای حفظ محیط زیست و توسعه صنعت کشور و کاهش بیکاری با صنایع موجود در کشور و سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می‌کند.

وی افزود: در خراسان شمالی پتانسیل و ظرفیت زیادی برای توسعه نیروگاه های خورشیدی وجود دارد که می تواند منبع درآمد خوب باشد و علاوه بر آن زمینه ای برای صیانت و حفظ محیط زیست است.

استاندار خراسان شمالی هم گفت: بهره مندی از صندوق ملی محیط زیست کشور فرصتی مناسب برای حل مشکلات زیست محیطی استان است.

محمدرضا حسین نژاد، آلودگی هوا را از دغدغه ها در استان عنوان و اظهار کرد: در این زمینه نیاز است پروژه های مختلف با حمایت های ملی و بین المللی اجرا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ظرفیت خوبی در شهرک صنعتی شهید محمدزاده شهرستان گرمه برای تامین برق وجود دارد افزود: با استفاده از ظرفیت های موجود در قانون و نیز صندوق ملی محیط زیست می توان برای احداث نیروگاه خورشیدی در این استان بهره گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha