۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱
کد خبر: 85111174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۶ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی حریم نارین قلعه میبد پیش بینی شده است

یزد- ایرنا مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان اینکه ۶ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی حریم نارین قلعه میبد در نظر گرفته شده است، گفت: محل تامین این اعتبار از سفر دوم رییس جمهور به استان است که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در این زمینه هزینه می‌شود.

به‌گزارش روز یکشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی در بازدید از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان میبد افزود: با پیگیری‌های فرماندار این شهرستان تاکنون یک میلیارد تومان این مبلغ جذب‌شده است.

وی اظهار کرد: امسال برای ساخت جایگاه ویژه بافت زیلوی بزرگ هم چهار میلیارد تومان هزینه خواهد شد و میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو زیرساخت بهتری از لحاظ تولید این صنعت دستی پیدا خواهد کرد.

آخوندی تصریح کرد: در روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی نیز ۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت مسجد جامع این روستا اختصاص یافته است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید با تاکید بر ساماندهی راسته‌بازار میبد گفت: شهرداری تاکنون نزدیک به سه میلیارد تومان برای ساماندهی راسته‌بازار هزینه کرده است.

سیدجلیل میرمحمدی افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده ، مقرر شد حدود هشت میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری قرار گیرد تا برای زیرساخت آب، گاز و برق و سنگ‌فرش این بازار هزینه شود تا قبل از ماه محرم شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد از محل احداث خیابان در محدوده طرح تفضیلی و جامع میبد، راسته‌بازار، بافت های تاریخی و خیابان‌های موردنظر برای آزادسازی در منطقه شهیدیه بازدید و طرح‌های این مناطق را بررسی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha