دهه‌ امامت فرصتی ارزشمند برای تبیین ارزش‌های دینی است

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی و امام‌جمعه بجنورد گفت: دهه امامت و ولایت فرصتی ارزشمند برای تبیین ارزش های دینی و آشنایی جوانان با معارف اهل بیت(ع) است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز دوشنبه در جلسه ستاد دهه امامت و ولایت خراسان شمالی اظهار کرد: نشر سخنان و تبیین سیره زندگانی اهل بیت(ع) در جامعه وظیفه همه علما و دلسوزان دینی است تا جامعه با روش زندگی این شخصیت های الهی آشنا شود.

وی افزود: وقتی آموزه های دینی در جامعه گسترش پیدا کند مردم نیز از انحرافات و آسیب های اجتماعی در امان خواهند بود.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: بی تردید تبیین و بازخوانی سبک زندگی ائمه اطهار(ع) موجب ارتقای سطح اخلاق جوانان در جهت دستیابی به خانواده ای سالم می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر برگزاری باشکوه آیین های مربوط به عید غدیر، گفت: گرچه بنیاد غدیر مسوول هماهنگ کننده برگزاری مراسمات این عید است اما باید تمامی دستگاه های اجرایی برای برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های عید غدیر پای کار باشند.

حجت الاسلام نوری افزود: عید غدیر هم باید همانند فرهنگ عاشورا پر رنگ برگزار شود به گونه ای مدیران با پررنگ کردن برنامه های غدیر در ایام دهه امامت و ولایت، غبار مظلومیت از چهره غدیر بزدایند.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه های اطلاع رسانی نیز از تمام ظرفیت خود باید برای تبلیغ بیشتر برنامه های های عید غدیر استفاده کنند.

واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجه الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیرخم، امام علی (ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند در آنجا با امام علی (ع) بیعت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha