به گزارش ایرنا، مهران زینلیان، روز دوشنبه در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل در استانداری اصفهان افزود: بواسطه گستردگی معادن استان، حمل و نقل کامیونهای فعال در این صنعت بصورت وسیع انجام میشود و همین موضوع نیز ایمنی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.
وی با توصیف ناامنی راهها بعنوان خط قرمز مدیریت اصفهان یادآور شد: سال گذشته در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان مُصوب شد تا پنج نقطه بسیار مهم و خطرآفرین تا پایان سال ۱۴۰۱ و مابقی آنها تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ ایمنسازی شود که اجرای این طرح آغاز شده است اما عملکرد آن قابل قبول نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: اگر تا پایان خرداد سالجاری این مصوبه اجرایی نشود، راه دسترسی معادن پُرخطر استان مسدود شود.
وی خاطرنشان کرد: از مصوبات دیگر این کمیسیون، بررسی موارد مرتبط با مسیر دسترسی کارخانه ذوبآهن بود که مقرر شد طبق مصوبات گذشته کمیسیون، مسیر دسترسی به این کارخانه نیز اصلاح شود.
زینلیان ادامه داد: با توجه به مصوبات یاد شده در باره مسیر دسترسی ذوبآهن و به این دلیل که پیشرفت اصلاح این مسیر به اندازه کافی نبوده است مقرر شد که اگر تا پایان خرداد سال جاری مصوبه یاد شده به اجرا درنیاید، طبق نظر پلیس راهور در باره تصادفات حادث در این مسیر، میزان تقصیر ذوبآهن توسط پلیس به استانداری اعلام تا تضیقات مربوطه در ترددهای آن اعمال شود.
وی یادآور شد: حفظ و ارتقای ایمنی راههای استان جزو اولویتها و اجرای کامل مُصوبات کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان مورد تأکید جدی ماست.
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.
این استان از ۸۵۰ معدن دارای پروانه بهرهبرداری برخوردار است.
نظر شما