۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85112215
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان بوشهر آغاز شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85112215
پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان بوشهر آغاز شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل غله استان بوشهر گفت: از امروز و با پیگیری‌های انجام شده پرداخت مطالبات گندم‌کاران این استان آغاز و نزدیک به 304 میلیارد تومان پرداخت شده است.

جمالی زارعی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: چک لیست‌هایی از مطالبات گندم‌کاران تهیه و به بانک عامل تحویل و پرداخت براساس آنها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: پرداخت مطالبات گندمکاران در این مرحله به صورت علی‌الحساب و به قیمت۱۱هزار و ۵۰۰ تومان است.

مدیرکل غله استان بوشهر اظهار کرد: کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان از ۲۰ فروردین آغاز و تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار تن محصول خریداری شده است.

وی اظهار کرد: این میزان خرید گندم در استان بوشهر بیش از ۶ برابر مدت مشابه سال گذشته است و پیش‌بینی می‌شود خرید این محصول تا ۱۲۰ هزار تن افزایش یابد.

زارعی یادآور شد: در سال زراعی گذشته به دلیل کاهش میزان بارش و خشکسالی ۹۰ درصد مزارع دیم گندم دچار خسارت و مزرعه‌های آبی نیز با افت ۱۵ تا ۲۰ درصدی روبرو و تنها ۲۰ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان در استان خریداری شد.

وی گفت: تا چهار روز گذشته میانگین روزانه پنج هزار تن گندم خریداری و وارد انبارها و سیلوها می‌شد این درحالی است که با نزدیک شدن به روزهای پایانی خرید این میزان به هزار تن در روز کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم در استان بوشهر

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha