۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85112399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمشق: جامعه جهانی رژیم اسرائیل را محاکمه کند

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷
کد خبر: 85112399
دمشق: جامعه جهانی رژیم اسرائیل را محاکمه کند

تهران - ایرنا - وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز نکبت (النکبه) از جامعه جهانی خواست که عاملان جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت بی‌گناه فلسطین را محاکمه کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، در بیانیه وزارت خارجه سوریه به همین مناسبت آمده است: سوریه از مقاومت و استقامت ملت فلسطین در مقابل دستگاه قتل و تروریسم اسرائیل، تمجید می‌کند.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین از جامعه جهانی و کشورهای حامی این رژیم اشغالی خواست تا مسئولیت‌های خود را در قبال محکومیت و متوقف کردن این اقدامات رژیم اسرائیل و حملات جنایتکارانه آن به شهروندان بی‌گناه فلسطین، از جمله زنان، کودکان و افراد سالخورده به عهده بگیرد و عاملان این جنایات را محاکمه کند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: سوریه بار دیگر بر حمایت خود از تلاش‌های ملت فلسطین برای به دست آوردن حقوق مشروع خود شامل بازگشت آوارگان و ایجاد یک کشور مستقل تاکید می‌کند.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست ها با اشغال سرزمین فلسطین، پایه های ناامنی، بی ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند. فلسطینی ها و ملل منطقه این روز را «روز نکبت» (یوم النکبه = روز مصیبت) نام گذاری کرده اند.

اکنون نزدیک به ۸ دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین از سوی صهیونیست‌ها می‌گذرد و در این مدت اشغالگران صهیونیست با بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین آبا و اجدادی شان از هیچ جنایت و وحشیگری برای تصاحب و ادامه اشغالگری خود فرو گذار نبوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha