۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85112527
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید امام جمعه گناباد بر استفاده از ظرفیت هنرمندان در فرهنگسازی

گناباد-ایرنا- امام جمعه گناباد بر حضور هنرمندان و استفاده از ظرفیت آنان در فرهنگسازی درباره مسائل مختلف در گناباد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسن صادقی نسب عصر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گناباد با اشاره به درخواست هنرمندان گناباد مبنی بر استفاده بیشتر از ظرفیت آنان در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری تاکید کرد: هنرمندان با تولید و عرضه آثار فاخر دز این بخشها در پویایی فعالیت‌های فوق بیشتر نقش آفرین باشند.

وی همچنین توضیح داد: با وجود ذخائر غنی مواد معدنی این شهرستان به دلیل نبود واحدهای تولیدی فرآوری بخش زیادی از این مواد اکتشافی به صورت خام به سایر نقاط ارسال می شود.

وی ادامه داد: باید با بهره گیری از نقطه نظرات صاحب‌نظران و مسوولان ذیربط موانع رشد تولید در بخش‌های مختلف در گناباد شناسایی و در جهت رفع آن برنامه ریزی کرد.

امام جمعه گناباد تمایل نداشتن کار آفرینان به سرمایه گذاری با توجه به موانع و در برخی موارد قوانین سخت و فقدان حمایت لازم از آنان ،خام فروشی،اخذ مطالبات و واسطه گری را از موانع رشد تولید در این شهرستان برشمرد و بر تعامل ادارات مربوطه در جهت تسهیل گری و تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و رشد تولید و اشتغال تاکید کرد.
از مجموع ۵۱۰ هزار تن مواد معدنی استخراجی در گناباد، ۵۵ درصد توسط چهار واحد در خود این شهرستان فرآوری و ۴۵ درصد به صورت خام از منطقه خارج می شود.

مقادیر زیادی مواد معدنی و ۲۵۰ هزار تن خاک و سنگ، سالانه در شهرستان گناباد استخراج می شود که برخی از این مواد به خصوص کائولن به دلیل نبود صنایع فرآوری به صورت خام برای مصارف واحدهای تولیدی به دیگر نقاط کشور ارسال می شود

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha