۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱:۲۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85112710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم آفریقای جنوبی در سالروز نکبت برای حمایت از فلسطین تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، در هفتاد و پنجمین سالروز نکبت مردم آفریقای جنوبی در حمایت از فلسطین تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا از تارنمای أمد فلسطین، سفارت فلسطین در آفریقای جنوبی در سالروز نکبت، تظاهرات گسترده‌ای را در «کیپ تاون» پایتخت این کشور با مشارکت گسترده احزاب سیاسی، نهادهای جامعه مدنی و سازمان‌های حامی مردم فلسطین برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این تظاهرات حمایت خود را از مردم فلسطین در برابر رژیم آپارتاید اسرائیل اعلام کردند.

«فیصل عرنکی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در این تظاهرات بر اهمیت حمایت مردم و رهبری آفریقای جنوبی از آرمان فلسطین به ویژه در سالروز نکبت تاکید کرد و از همه مشارکت کنندگان در این تظاهرات خواست تا از گفتمان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حمایت کنند.

«حنان جرار» سفیر دولت فلسطین در آفریقای جنوبی از همه شرکت کنندگان در این تظاهرات که بیانگر حمایت مردم آفریقای جنوبی از حق تعیین سرنوشت فلسطین است، تشکر کرد.

بنابر این گزارش، «آلوین پوتیس» معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی و همچنین نمایندگانی از حزب حاکم کنگره ملی آفریقا، حزب جماعت، حزب کمونیست آفریقای جنوبی، حزب آزادی اقتصادی، حزب آزادی ملی، نمایندگان کلیساها، نمایندگان بنیاد قدس، شورای قضایی اسلامی و سازمان آفریقا برای فلسطین در این تظاهرات سخنرانی کردند.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین فلسطین، پایه‌های ناامنی، بی ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند. فلسطینی‌ها و ملل منطقه این روز را «روز نکبت» (روز مصیبت تأسیس رژیم صهیونیستی) نام گذاری کرده‌اند.

اکنون نزدیک به ۸ دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین از سوی صهیونیست‌ها می‌گذرد و در این مدت اشغالگران صهیونیست با بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین آبا و اجدادی‌شان از هیچ جنایت و وحشیگری برای تصاحب و ادامه اشغالگری خود فرو گذار نبوده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha