۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85112823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقامه عزای امام ششم شیعیان در گناوه

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 85112823
اقامه عزای امام ششم شیعیان در گناوه

گناوه - ایرنا - مردم مومن و ولایتمدار شهرستان گناوه در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق(ع) با آیین‌های ویژه‌ای به سوگ نشستند.

به گزارش ایرنا، مردم این دیار از چند روز قبل به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پرچم‌های مشکی در خیابان‌ها، میدان‌ها، سردر ادارات، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه برافراشتند.
اقشار مختلف مردم از شب گذشته با حضور در مراسم‌هایی که توسط هیات‌های مذهبی در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها تدارک دیده بودند، در سوگ امام جعفر صادق(ع) به عزاداری پرداختند و روحانیون در وصف امام همام سخنرانی و مرثیه سرایی کردند.

برخی از شهروندان نیز با برپایی مجالس روضه‌خوانی و سینه‌زنی در منازل خود ارادتشان را به آن حضرت ابراز داشتند.

عمده بازار این بندر تجاری نیز که بازارهای معروف جنوب کشور است در سالروز شهادت امام ششم شیعیان جهان تعطیل شد.

به همین مناسبت آیین ویژه‌ای در دفتر امام جمعه گناوه با حضور مسئولان و دیگر اقشار مردم برگزار شد.

یکی از روحانیون در این آیین گفت: امام صادق (ع) نقش بسیار مهمی در رشد مباحث دینی و فقهی در عالم شیعی و اسلامی ایفا کرد و از این حیث حق بزرگی بر گردن نه تنها همه مسلمانان،بلکه همه بشریت دارد.

حجت الاسلام احمد محمودی اظهار کرد: امام ششم شیعیان در دوران امامت و زندگی خود با وجود همه شرایط سخت و خفقان، وظیفه خود را در عرصه مبارزه و علمی انجام داد و سیره پیامبر اسلام (ص) و فرهنگ ناب محمد (ص) و تشیع را در جامعه ترویج کرد.

اقامه عزای امام ششم شیعیان در گناوه

وی گفت: نشر معارف اصیل اسلامی و تربیت شخصیت‌های علمی برای ترویج مکتب اسلام ناب از ارزشمندترین و مهم‌ترین اقدام و برکات دوران زندگانی و امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) بود.

محمودی گفت: شجاعت ، سخاوت ، عبادت، علم و دانش و کرامت نمونه‌ای از ویژگی های بارز و برجسته امام شیعیان جهان است.

وی بیان کرد: در دوران امامت حضرت صادق(ع)، شرایط و زمینه هایی فراهم شد که ایشان بتوانند با رشد علمی جامعه مکتب جعفری را بنیان گذاشته و شاگردان زیادی را پرورش دهد.

مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در شهرهای دیلم، بندرریگ،امام حسن و روستاهای تابعه با حضور گسترده دوستداران اهل بیت (ع) برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha