۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۳۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85113258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوریه: آمریکا و اروپا از سیاسی کردن سازمان منع سلاح های شیمیایی دست بردارند

تهران-ایرنا- «میلاد عطیه» نماینده دائم سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی سه‌شنبه شب با تأکید بر این که "ایالات متحده و برخی کشورهای غربی به سیاسی کردن فعالیت این سازمان بین‌المللی ادامه می‌دهند"، از همه کشورها خواست تا از خطر سیاست زدگی در تضعیف فعالیت این سازمان آگاهی یابند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) عطیه که در پنجمین نشست ویژه کنفرانس کشورهای عضو برای بررسی عملکرد کنوانسیون تسلیحات شیمیایی سخن می‌گفت، افزود: تأکید ما این است که هرگونه تلاش ایالات متحده آمریکا و متحدان آن برای تبدیل این کنفرانس به سکویی برای تحقق اهداف سیاسی خود، نقض مفاد کنوانسیون و تلاش برای انحراف از وظایف و اهداف این سازمان است.

وی هشدار داد: بسیار متأسفیم از این که این سازمان تخصصی را با مسائل ژئوپلیتیکی و امنیتی منطقه ای و بین المللی آمیختند و موجب انحراف آن از اهدافی شده‌اند که به خاطر آن تأسیس شده‌ است.

نماینده سوریه ادامه داد: آمریکا و برخی کشورهای غربی سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی را به سکویی برای طرح اتهامات واهی علیه روسیه برای استفاده از سلاح های شیمیایی تبدیل کردند، درست همان کاری که پیشتر و در طول ۹ سال گذشته در خصوص سوریه کردند.

عطیه ادامه داد: سوریه مخالفت قاطع خود را با هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی در هر شرایط و توسط هر طرفی که صورت گیرد، بیان کرده است.

نماینده سوریه از آمریکا و متحدان غربی‌اش خواست تا فشار به کمیته حقیقت یاب و سرپوش گذاشتن بر جنایات تروریست‌ها و بازوی آنها یعنی؛ کلاه‌سفیدها را متوقف کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی هشدار داد که تهدیدات شیمیایی از سوی گروه های تروریستی و نهادهای غیردولتی تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات کشورهاست و دولت دمشق از تمام اعضا می خواهد که تلاش بین المللی برای مقابله با این تهدید واقعی را تقویت کنند.

عطیه در همین راستا و در پاسخ به اطلاعات گمراه کننده نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی در این کنفرانس گفت: تاریخ [جعلی] اسرائیل مملو از جنایات علیه بشریت و تمام اشکال تروریسم است، اما خطرناک ترین شکل آن، استفاده از انواع سلاح های کشتار جمعی علیه ملل عرب به ویژه فلسطینیان از سال ۱۹۴۸ تاکنون است، به طوری که در حال حاضر صدها جنایت مستند و شناخته شده بین المللی در دسترس همگان است و می توان از صحت آن اطمینان حاصل کرد.

وی گفت: «اسرائیل» بسیاری از سرزمین‌های اشغالی لبنان، سوریه، فلسطین، مصر و اردن را به میدان آزمایش سلاح‌های بیولوژیکی، شیمیایی و هسته‌ای خود تبدیل کرده است و حتی زندانیان عرب در زندان‌های این رژیم نیز در امان نبودند.

عطیه در پایان هشدار داد: اسرائیل در سایه سکوت همه جهانیان، دست به نسل کشی و جنایت جنایت علیه بشریت زده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha