۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبر: 85114671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر حوزه‌های علمیه: طرح امین یک برنامه استخدامی نیست

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبر: 85114671
مدیر حوزه‌های علمیه: طرح امین یک برنامه استخدامی نیست

یاسوج- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: طح امین، یک طرح فرهنگی آزادی است که روزی چند ساعت طلبه ای که آموزش دیده در آن جا حضور پیدا می کند و این طرح به معنای استخدام نیست.

آیت‌الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طرح استخدامی طبق قوانین و مقررات و با رشته ها و آموزش هایی که لازم دارد طلاب و روحانیون همچون دانشگاهیان در آن ها شرکت می کنند و طبق مقررات استخدام انجام می شود اما طرح امین یک طرحی فرهنگی است که با مشارکت پرورشی و مدیریت مدرسه انجام می شود و آنجا استخدام نیست.

وی افزود: ممکن است کسانی در طرح امین باشند و بعدها در مسیر آزمون استخدام شوند و یک طرح فرهنگی آزادی است که روزی چند ساعت طلبه ای که آموزش دیده در آن جا حضور پیدا می کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: در این مدت طرح تحول زیادی پیدا کرده و چند صد خواهر و برادر در مدارس امین هستند.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: خواهر و برادر طلبه ای که در مدارس حضور پیدا می کنند باید تخصص و مهارت مرتبط و لازم را داشته باشند و تعامل قوی با دانش آموز و معلم را داشته باشند.

وی ادامه داد: ارتقای حوزه های علمیه استانی در دستور کار است و برای تحقق این هدف ۲۰ محور وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ابراز کرد: دومین سفری است که به کهگیلویه و بویراحمد داشته ام و مصوبات سفر قبلی بررسی می شود و مصوبات جدید هم خواهیم داشت.

آیت‌الله اعرافی تاکید کرد: برای کل کشور یک برنامه ۲۰ ساله داریم و برای استان ها هم یک برش استانی برای مدارس شهرها برش شهرستانی تهیه شده است که این مهم مربوط به یک سال اخیر است.

وی عنوان کرد: این استان در قلمرو مباحث حوزوی مسیر رو به رشدی دارد و حوزه برادران و خواهران پیشرفت خوبی دارند و تصمیمات جدیدی در حوزه آموزشی و پایه ریزی رشته های تخصصی جدید مورد نیاز، توسعه زیرساخت های تحقیقی و علمی حوزه و مباحث فرهنگی و تبلیغی حوزه گرفته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha