خزعلی: حرکت فرهنگی باید به صورت علمی و نرم، نشر پیدا کند

تهران- ایرنا- معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حرکت فرهنگی باید با نوشتن، گفتن، تبیین، جهاد و حرکت زینبی استمرار پیدا کند و این حرکت نیاز به جنگ و جهاد سخت ندارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، انسیه خزعلی روز جمعه در نشست «روایت بانوان مسلمان اهل قلم» در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع تعدادی از زنان نویسنده ایرانی و غیر ایرانی، با اشاره به وجود مشترکات زیادی در حیطه مقاومت و ادبیات اظهار داشت: نوشته‌های زیادی داشتیم و کتاب‌های زیادی خواندیم و این نوشتن‌ها و خواندن‌ها باعث استمرار حرکت، هدف و فرهنگ شده است.

وی افزود: صحنه جنگ در خانواده‌های ما، گوشی‌های الکترونیکی و تهاجمی است بی وقفه به افکار ما صورت می‌گیرد و نیاز است این‌ها را به تضارب افکار، دفاع و تهاجم متقابل و خارج شدن از انتحار تبدیل کنیم و این باید به صورت جدی در عرصه فرهنگ مورد توجه قرار گیرد.

خزعلی اظهار داشت: حقوق پایمال شده زن در نگاه فردی باید به او بازگردانده شود و ما بسیاری از کرامت‌های پایمال شده زنان و حقوق انسانی زن و شرایط و ویژگی‌هایی که باید برای او در نظر گرفته شود را مطالبه می‌کنیم.

وی خطاب به زنان نویسنده تاکید کرد: بخشی از این امر به عهده شماست که توصیف، تشریح و تبیین کنید و بخشی هم به عهده مسوولان حکومتی است که لازم است اقدام و عملیات کنند و نشان دهند که جایگاه زنان چگونه است و آنها را در جایگاه واقعی خود قرار دهند.

خزعلی گفت: امیدوارم در این جنگ که شاید نقطه اصلی هدف و خط مقدم آنها زنان هستند، زنان مسلح، توانمند، با قلم، بیان و مجهز شدن به سلاح و زبان روز بتوانند هویت جوان‌ها، نوجوان‌ها و هویت فرهنگی خود را در تمام کشورهای اسلامی، کشورهای شرقی و کشورهایی که می‌خواهند مقاومت کنند حفظ کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: امید است با تلاش و پیوستگی دست اندرکاران، این نهضت جلو برود و بتوانیم در مقابل این هجمه ها و دیگر هجمه های کوبنده از سوی کشورهای سودجو بایستیم.

خزعلی با اشاره به آمادگی معاون زنان ریاست جمهوری در خصوص همراهی برای مسائل اجرایی زنان در حوزه کشورهای همسایه و مقاومت گفت: شعر و ادبیات به سرعت پیشرفت می‌کند و از ادبیات غنی فکرت آمیز هنوز جایگاهی که باید و شاید را پیدا نکردیم که بخشی از این هم مربوط به خانم‌ها می‌شود.

وی اظهار داشت: حرکت خوبی در سوریه آغاز و خانم‌های بسیاری در عرصه نویسندگی وارد شده‌اند و این کافی نیست. با توجه به استعدادهایی که داریم در بخش های هنری، فرهنگی و نویسندگی باید نسل های جدید را تربیت کنیم و اینها بتوانند حرکتی که در دهه‌ ۶۰ و مقاومت انجام گرفته را چه در دفاع مقدس، مدافعان حرم و سلامت و دیگر صحنه ها استمرار بخشند.

خزعلی افزود: در حوزه زنان، کتاب‌ها، تحلیل مسایل روز، مسائل زنان و ادبیات زنان نوشته می‌شود و قصد داریم شبکه خوبی از زنان نویسنده، شاعر و هنرمند در عرصه‌های مختلف تشکیل دهیم.

در این نشست از ۱۴ بانوی نویسنده ایرانی و خارجی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha