۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85115545
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ساری: مسوولان معضل پیری جمعیت در مازندران را جدی بگیرند

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت که مسوولان و متولیان امر باید معضل پیری جمعیت و پایین بودن نرخ ازدوج در کشور و مازندران  را جدی بگیرند و برای آن تدبیری اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ساری با بیان اینکه کشور با کمبود نیروی جوان مواجه است، افزود: پایین بودن نرخ ازدواج و زاد و ولد و پیری جمعیت از جمله مشکلات اساسی در کشورمان است که تا فرصت باقیست باید از پیامدهای منفی آن جلوگیری کرد.
وی اظهار داشت: برای مقابله با پیری جمعیت و پیامدهای منفی آن در جامعه، مسوولان باید به مردم آموزش و آگاهی لازم را ارایه دهند.
وی بیان کرد: برای مقابله با معضل پیری، جوانان نیز باید به ازدواج روی بیاورند و نسبت به فرزندآوری اقدام کنند.
امام جمعه ساری با اشاره به درپیش بودن دهه کرامت گفت که مسوولان باید خیابانی را در شهر ساری به حضرت معصومه (س) نامگذاری کنند و این موضوع نیز مورد توجه دیگر شهرداران استان قرار گیرد.
آیت الله لائینی با تبریک فرارسیدن روز دختر، افزود: دختران باید با الگوبرداری از حضرت معصومه (س) خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کنند.
وی گفت: دختران باید با الگوبرداری از فرهنگ ائمه اطهار در برابر توطئه های دشمنان که بدنبال ترویج فرهنگ بدحجابی و بی بندوباری در کشورمان هستند، مقابله کنند.
وی با اشاره به درپیش بودن سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، گفت که فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس سرآغازی برای دیگر پیروزی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود.
وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی در برابر دشمان عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به روز بهره وری و بهینه سازی مصرف گفت که باید از منابع انرژی به شکل مطلوب استفاده کنیم و صرفه جویی برا در اولویت کاری خود قرار دهیم.
آیت الله لائینی با اشاره به معضل کمبود آب و پیش روی خشکشابی در مازندران بر لزوم، صرفه جویی در مصرف این نعمت الهی تاکید کرد.
وی با اشاره به نیازمندی های کشاورزان مازندران از جمله سوخت، کود، سم و آب، خواستار نظارت بیشتر مسوولان در این بخش شد.
وی با اشاره به احتمال سفر رییس جمهور در آینده به مازندران بر لزوم تهیه و ارایه گزارش مصوبات سفر تاکید کرد و گفت که از دغدغه های رییس جمهور تجاوز به عرصه های منابع طبیعی است که مسوولان باید در این زمینه گزازشی تهیه کنند.
وی بیان کرد: در ارتباط با شعار سال گذشته رهبری بر دانش بنیان کردن تولیدات تاکید داشتند و مسوولان باید نسبت به تهیه گزازش اقدام کنند.
وی گفت: به طور حتم اقدامات بسیار مطلوبی در این بخش صورت گرفته اما موانعی نیز وجود دارد و برخی از مسوولان خودشان چوب لای چرخ می گذارند که باید با آنها برخورد شود.
وی در بخش دیگری سخنان خود افزود: رژیم غاصی اسراییل در جنگ پنج روزه غزه که خود آعازگر آن بود، شکست خورد.
امام جمعه ساری گفت: مجاهدان فلسطین با شلیک صدها موشک و راکت به شهرک های صهیونیست نشین رژیم غاصب اسراییل را به شکست تن دادند.
وی ادامه داد: مجاهدان فلسطین و غطه در جنگ پنج روزه هزار موشک به سمت اسراییل شلیک کردند و گنبد آهنین نیز نتوانست مانع نفوذ این موشک ها شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha