خبرهای ضد و نقیض از باخموت /روسیه از تصرف کامل و اوکراین از پیشروی نیروهایش خبر داد + فیلم

تهران- ایرنا- مقامات اوکراین با تکذیب خبر رسانه‌های روسی مبنی بر سقوط شهر باخموت در شرق اوکراین و تصرف کامل این شهر از سوی روسیه، از پیشروی نیروهای مسلح این کشور تا حد ۵۰۰ متری در بخش‌های مختلف و به تحت کنترل درآوردن بخش جنوب غربی این شهر خبر دادند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، سرهی چرواتی سخنگوی فرماندهی ارتش در شرق اوکراین به یونایتد نیوز گفت: وضعیت در باخموت بسیار دشوار است، روسیه تلاش خود را بر تصرف کامل شهر متمرکز کرده است اما ارتش اوکراین سعی در کنترل اوضاع و دفع تحرکات نیروهای روسیه دارد.

چرواتی افزود: می‌توانم بگویم که ما ابتکار عمل را در این شهر در دست گرفته و سعی در انجام ضدحمله داریم.

وی تاکید کرد: باخموت همچنان یکی از اهداف اولویت‌دار مسکو است، آنها به عملیات تهاجمی خود در این شهر ادامه می‌دهند و در طول روز جمعه ۱۰ درگیری رزمی انجام شده است.

چرواتی گفت: ارتش روسیه در روز جمعه ۲۷۷ بار با انواع توپخانه و کالیبرهای مختلف مواضع ما را در این شهر هدف قرار داده و ۹ حمله هوایی نیز انجام داده است.

وی افزود: یگان‌های ما در جناح‌هایی که فرصت وجود دارد، دشمن را تحت فشار قرار داده و به پیشروی خود ادامه می‌دهند به ویژه در طول روز یگان‌های ما در بخش‌های مختلف توانسته‌اند تا ۵۰۰ متر پیشروی کنند.

چرواتی با تکذیب گزارش رسانه‌های روسیه در مورد تصرف کامل این شهر، مدعی شد: رسانه‌های روسیه اخبار جعلی پخش می‌کنند و می‌گویند که باخموت سقوط کرده است و نیروهای روسیه کنترل کامل این شهر را در اختیار دارند.

وی تاکید کرد: این خبر درست نیست. ما در حال حاضر قسمت جنوب غربی شهر را در دست داریم، مواضع مدافعان ما در آن قسمت مستحکم است و تا زمانی که فرماندهی ارتش اوکراین استقرار نیروهای خود در آن قسمت را مناسب بداند، نیروها بیشترین آسیب را به دشمن وارد کنند و در عین حال توانایی دفاع مناسب از مواضع خود در آنجا را داشته باشیم و از وارد آمدن تلفات زیاد به نیروهای خودی جلوگیری کنیم، در آنجا باقی خواهیم ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha