اجرای ۴۵۰ اقدام عملیاتی از سوی وزارت اقتصاد در سال جدید

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در همایش گرامیداشت هفته روابط عمومی و ارتباطات از در دست اجرا بودن تعداد ۴۵۰ اقدام عملیاتی در قالب ۱۸۰ برنامه تحولی برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت اقتصاد، "ذبیح‌اله سلمانی" در همایش "گرامیداشت هفته روابط عمومی و ‌ارتباطات" که با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت و مسئولان روابط عمومی‌های خانواده بزرگ وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از آسیب‌های نظام اداری در حوزه حقوق شهروندی، عدم اطلاع رسانی تصمیمات و خدمات و پیشرفت‌های دولت به شهروندان است.

وی با بیان اینکه شما به عنوان پیام آوران نظام اداری کشور، وظیفه سنگین و خطیری بر عهده دارید، تصریح کرد: شما می‌توانید با ارائه اطلاعات درست، متقن و مفید از عملکرد دولت موجبات احقاق حقوق شهروندان را فراهم کنید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در ادامه سخنان خود در این همایش که در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، به تشریح وظایف مهم روابط عمومی‌های دستگاه های دولتی با نگاه ویژه به خانواده بزرگ وزارت اقتصاد پرداخت.

سلمانی ارائه اطلاعات مفید به شهروندان را یکی از وظایف مهم روابط عمومی‌ها به شکلی خواند که باعث آگاهی شهروندان شده و منجر به افزایش توان تشخیص و توان تصمیم گیری آنها شود.

وی "صحت" اطلاعات ارائه شده، همراه با مدارک و مستندات معتبر را یکی دیگر از وظایف روابط عمومی‌ها در راستای احقاق حقوق شهروندی جامعه عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد به روز بودن اطلاعات ارائه شده را از دیگر وظایف مهم روابط عمومی ها خواند و تأکید کرد، اطلاعات ارائه شده، باید مربوط به آخرین تحولات و تصمیمات و آخرین اصلاحات و یا تفاسیر قوانین و مقررات باشد.

سلمانی اطلاع رسانی به موقع تحولات و وقایع به شهروندان و کامل بودن اطلاع رسانی، به نحوی که در برگیرنده تمام عناصر و ارزش‌های خبری باشد را از جمله دیگر وظایف روابط عمومی دستگاه‌های دولتی عنوان کرد.

وی در ادامه، وظایف روابط عمومی‌های خانواده بزرگ وزارت اقتصاد را بسیار دشوار و پر اهمیت خواند و گفت: باید اطلاع رسانی دقیقی از سوی شما در ارتباط با هشت محور اساسی برنامه‌های وزارت اقتصاد در سال ۱۴۰۲ مشتمل بر ۱۱۵ راهبرد، ۱۸۰ "برنامه تحولی" و ۴۵۰ اقدام عملیاتی صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، روابط عمومی های دستگاه های دولتی را یکی از مخاطبان اصلی این موضوع خواند و گفت: این مأموریت شما است که در قالب جهاد تبیین برنامه‌های وزارت متبوع را به عنوان پیام آوران نظام اداری به مردم برسانید تا مطلع شوند، این وزارتخانه چه برنامه های مفیدی در حوزه عملکردی خودش در دست اجرا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha