۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85117130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس پیشین شاباک خطاب به بی بی: اسرائیل را به سمت ویرانی بردی/ به خانه برگرد

تهران-ایرنا- رئیس پیشین سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خطاب به نخست‌وزیر این رژیم گفت: همواره از تو به عنوان نخست وزیری یاد خواهد شد که اسرائیل را به سمت ویرانی برد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «کارمی گیلون» در جمع معترضان به کابینه حاکم بر سرزمین های اشغالی افزود: حریدی ها و برخی صهیونیست های دینی عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تهدیدی علیه موجودیت (رژیم) اسرائیل هستند.

وی خطاب به نتانیاهو نیز گفت: «بی بی»! دوره سیاست بازی تو تمام شده است! به خانه برگرد در حالی که مهر شرمساری بر پیشانی تو هک شده است! همواره از تو به عنوان نخست وزیری یاد خواهد شد که اسرائیل را به سمت ویرانی برد.

«گالیت گاتمن» بازیگر صهیونیست نیز روز جمعه از حریدی ها انتقاد کرده و گفته بود: حریدی ها در حال خوردن خون ما هستند.

بعد از واکنش گسترده حریدی ها در کابینه و کنست، «گاتمن» چند ساعت بعد مجبور به عذرخواهی از حریدی ها شد.

به گزارش ایرنا، حاکم شدن تندروها در کابینه رژیم صهیونیستی به افزایش گسست اجتماعی- سیاسی در سرزمین های اشغالی منجر شده و بسیاری از کارشناسان صهیونیست درباره فروپاشی داخلی این رژیم در صورت تداوم وضع موجود هشدار داده اند.

هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای بیستمین هفته متوالی در تل‌آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم تظاهرات کردند.

شب گذشته، بیش از ۱۵۰ هزار اسرائیلی علیه کابینه نتانیاهو و کودتای قضایی او در شهرهای مختلف دست به تظاهرات زدند. تنها در شهر تل آویو حدود ۱۰۰ هزار نفر در خیابان حضور یافتند و شعار سر دادند.

تظاهرات علیه لایحه تغییرات قضایی در حالی صورت می‌گیرد که در نتیجه فشار افکار عمومی و فشار آمریکا، نتانیاهو مجبور شد این لایحه را به صورت موقت تعلیق کند.

لایحه تغییرات قضایی، از اختیارات دستگاه قضا کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم را تقویت خواهد کرد.

در این لایحه، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه پیشتر در جلسه کنست در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha