یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تمرین خاموشی آتش برگزار کرد

مشهد -ایرنا- نیروهای یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با هدف ارتقا و توانمندسازی و آمادگی، تمرین خاموشی آتش را در محل پارک ملی تندوره شهرستان درگز برگزار کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این تمرین به خبرنگار ایرنا گفت: این عملیات با هدف ایجاد هماهنگی و همکاری بین بخشی بین دستگاه های اجرایی شهرستان و استان در مهار آتش و حوادث احتمالی در منطقه با حضور ۱۵۰ نفر از محیط بانان و کارشناسان و با حضور مقامات استانی و فرماندار شهرستان و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان درگز برگزار شد.

مهدی اله پور افزود: برگزاری این رویداد با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و وجود خشکسالی های فراوان برای ارتقای مهارت محیط بانان در مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی و افزایش ضریب ایمنی در مناطق تحت مدیریت و پیشگیری از حریق های احتمالی و چگونگی خاموش کردن حریق با سناریوی از پیش طراحی شده برگزار شد.

وی افزود: نقش این تمرینها در ارتقای توان نیروهای حفاظت محیط زیست به ویژه محیط بانان که در خط مقدم مقابله با حریق در مناطق حفاظت شده قراردارند افزایش آمادگی آنها برای مواجهه با حوادث واقعی است.

اله پور اظهار کرد: در این تمرین استادان آتش نشانی عوامل وقوع آتش سوزی، راه های مقابله با آن در مراتع و مناطق و همچنین در پاسگاه های محیط بانی، خطرات حریق و گسترش آتش، نحوه شناسایی کانون های آتش سوزی و بحران، حصول موفقیت در خاموش کردن آتش و ویژگی های مواد آتش زا را آموزش دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha