۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸
کد خبر: 85117717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موزه خصوصی نگارخانه اسناد تاریخی در مشگین‌شهر افتتاح شد

اردبیل - ایرنا - رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشگین‌شهر از افتتاح موزه خصوصی نگارخانه اسناد تاریخی در مجموعه بقعه شیخ حیدر این شهرستان همزمان با هفته میراث‌ فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایرنا ، ایمانعلی ایمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این موزه خصوصی به نمایش اسناد تاریخی از شهرستان مشگین‌شهر اختصاص دارد که توسط نصرالله یعقوبی خیاوی مجموعه‌دار مشگین‌شهری جمع‌آوری شده است.

او تاکید کرد: این مجموعه‌دار با توجه به فعالیت‌های شاخصی که داشته در سال گذشته برای همین مجموعه حائز رتبه برتر کشوری شده و عنوان مجموعه‌دار برتر کشوری را به دست آورده بود.

ایمانی ادامه داد: موزه خصوصی نگارخانه اسناد تاریخی، سرای شعر و ادب، کارگاه‌های صنایع‌دستی و رستوران سنتی از جمله مواردی هستند که به تازگی در مجموعه تاریخی بقعه شیخ حیدر ایجاد شده‌ و همزمان با هفته میراث‌ فرهنگی بهره‌برداری رسمی از آنها شروع شد.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۵ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.

ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha