سرشبکه‌های قاچاق در هرمزگان زیر ذره‌بین دستگاه قضا

بندرعباس - ایرنا - پیشگیری و مقابله با سرشبکه‌های‌های قاچاق سوخت از محورهای تعامل دستگاه قضایی با تعزیرات حکومتی هرمزگان است و قرارگاه پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان با جدیت ماموریت‌های محوله را دنبال می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این راستا نشست مشترکی بین مسوولان قضایی هرمزگان با مدیران تعزیرات حکومتی استان برگزار شد که در این مراسم رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبرمعظم انقلاب به عنوان مهار تورم و رشد تولید، بر نقش خطیر سازمان تعزیرات حکومتی به منظور نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی، مبارزه با قاچاق و افزایش قدرت خرید مردم تاکید کرد.

مجتبی قهرمانی ضمن تاکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها به منظور جلوگیری از تخلفات صنفی، ارتقای چارت تعزیرات حکومتی در استان را خواستار شد و افزود: از مهم ترین اولویت‌های این اداره‌کل در دوره جدید، مقابله با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت، نظارت بر اصناف و حفظ حقوق مصرف کنندگان و تولید نندگان است.

رییس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: باید شعبه‌های تعزیرات صنفی در استان افزایش یابد تا هرچه سریع‌تر به مسائل مربوط به اصناف مختلف رسیدگی شود.

سرشبکه‌های قاچاق در هرمزگان زیر ذره‌بین دستگاه قضا

تشکیل ۹ تیم بازرسی برای مقابله با قاچاق سوخت درهرمزگان

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به همکاری‌های پی در پی و تنگاتنگ بین دادگستری و تعزیرات حکومتی استان اظهار کرد: از ابتدای امسال ۹ تیم بازرسی متشکل از قضات دادسرا، تعزیرات، اتاق اصناف و جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای رصد بازار تشکیل شده که این اقدام، نتیجه بسیار خوبی را به همراه داشته است.

قهرمانی با بیان اینکه این تیم‌ها تاکنون از ۱۲۹ واحد صنفی بازرسی کرده‌اند، تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها، ۷۳ تخلف ثبت شده است و این خود زنگ خطری بوده که باید با جدیت آن را دنبال کرد، زیرا نشان می‌دهد که تاکنون بازار وضعیت مناسبی به لحاظ نظارت نداشته است.

وی همچنین با انتقاد از نبود اطلاع رسانی مناسب در حوزه نظارت و اقدامات صورت گرفته به مردم، هم در حوزه مبارزه با مقوله قاچاق و نظارت بر بازار و هم در خصوص حفظ حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تأکید کرد: اطلاع رسانی سریع و به موقع، باعث ایجاد امید و نشاط در سطح جامعه خواهد شد و بازدارندگی خوبی در برابر انحرافات و گرانفروشی در بازار خواهد داشت.

رییس شورای قضایی هرمزگان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کشور، اولویت اصلی ما پیشگیری و مقابله با قاچاق است و این موضوع، نقش تعزیرات حکومتی را بیش از پیش حائز اهمیت می‌سازد.

سرشبکه‌های قاچاق در هرمزگان زیر ذره‌بین دستگاه قضا

سال ۱۴۰۲ سال سختی برای قاچاقچیان سوخت

رییس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: با تدابیر قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان و در نتیجه برخورد شدید و قاطع با سر شبکه‌ها، مبارزه با پولشویی و مقابله در دریا و خشکی، امسال سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود.

قهرمانی همچنین شناسایی آسیب‌ها و چالش‌های موجود و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی موثر را راهکار تحقق اهداف عملیاتی پیش‌بینی شده و دستیابی به چشم‌انداز ارتقای شاخص ها در عملکرد تعزیرات حکومتی استان هرمزگان بیان کرد.

سرشبکه‌های قاچاق در هرمزگان زیر ذره‌بین دستگاه قضا

گسترش چتر نظارتی تعزیرات حکومتی در حوزه مقابله با قاچاق و عرضه کالا و خدمات

کیومرث حسن‌پور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی گفت: این اداره کل با حمایت دستگاه قضایی چتر نظارتی خود را در حوزه‌های مقابله با قاچاق و همچنین عرضه کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان بیش از پیش گسترش خواهد داد.

.

.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha