طیبی: هر روز به قهرمانی در جام جهانی فکر می‌کنم/ لیگ قهرمانان اروپا آخرین هدف من نبود

تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: قهرمانی در جام جهانی یکی از آرزوهای من است و هر روز به آن فکر می‌کنم.

حسین طیبی در حال حاضر پرچمدار فوتسال ایران در فوتسال جهان است و توانسته بارها و بارها خودش را به همه علاقمندان این رشته در دنیا ثابت کند. او مسیر موفقیت را در خارج از کشور دنبال کرد و تا کنون توانسته در بهترین‌ تیم‌های باشگاهی در دنیا مانند غیرت قزاقستان، بنفیکا پرتغال و پالما اسپانیا بازی کند.

او به تازگی موفق شد با پالما قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و قله معتبرترین رقابت اروپایی را فتح کند. طیبی همچنین توانست نام خود را در بین ۵ بازیکن برتر این مسابقات ثبت کند و افتخاری دیگر برای فوتسال ایران به دست بیاورد.

خبرنگار ورزشی ایرنا به همین مناسب با حسین طیبی گفت‌وگویی را ترتیب داد و در خصوص موضوعات مختلف با او به صحبت پرداخت. در زیر صحبت‌های او با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران را می‌خوانید.

با قهرمانی در اروپا به قله فوتسال رسیدی یا فکر می‌کنی هنوز هم باید بیشتر پیش بروی؟‌

من کلا آدم جاه‌طلبی در زندگی هستم و دوست دارم برای رسیدن به هدف‌هایم خیلی تلاش کنم و در این چند ساله همیشه این موضوع را نشان دادم. بابت این قهرمانی هم ۱۲ سال تلاش کردم. تلاشی که حتی استراحت در آن وجود نداشت. از آینده خبر ندارم اما دوست دارم برایم اتفاقات جدیدی بیفتد. با برنامه‌ریزی جلو می‌روم و امیدوارم که در آینده اتفاقات بهتری برایم رخ دهد. منتظر اتفاقات خوب هستم چرا که دارم برای رسیدن به آن تلاش می‌کنم.

قطعا قهرمانی اروپا برای هر بازیکنی در دنیا یک رویای شیرین است.

بابت قهرمانی در اروپا باید بگویم که خیلی رویایی بود و فکر می‌کنم با قرار گرفتن در بین ۵ بازیکن برتر اروپا خیلی برایم رویایی‌تر شد. بعد از قهرمانی انگار خستگی این سال‌ها از بین رفت و خیلی برای من شیرین بود. اما این پایان کار نیست. تلاشم را بیشتر می‌کنم تا اتفاقات بهتری برایم بیفتد.

طیبی: هر روز به قهرمانی در جام جهانی فکر می‌کنم/ قهرمانی در اروپا آخرین هدف من نبود

یک فیلم از تو و آنتونیو وادیو سرمربی پالما بعد از قهرمانی منتشر شد که خیلی جالب بود. این آغوش همراه با گریه شدید، دلیل خاصی داشت؟

رابطه‌ام با سرمربی پالما خیلی رابطه خوبی است و به نظرم او یکی از بهترین مربیان دنیاست و برای تیم ما خیلی تاثیرگذار است. به خودش هم گفتم که تو خیلی برای تیم ما مهم و تاثیرگذار هستی. واقعیت این است که همیشه از قبل راجع به این اتفاق با او صحبت می‌کردم و او می‌دانست که یکی از رویاهایم قهرمانی در اروپاست. همیشه در این مورد با هم حرف می‌زدیم. به هر حال یک سری اتفاقات دست خود آدم نیست. چون من بعد از ۵ بار بازی کردن در فینال‌فور قهرمان اروپا شدم. من با تیم‌های مختلف در آن مرحله بازی کرده بودم. با تیم غیرت در آنجا سوم شده بودم، چهارم شده بودم، دوم شده بودم. با بنفیکا سوم شده بودم و سرمربی هم از همه این اتفاقات خبر داشت و می‌دید که من برای قهرمانی در اروپا خیلی تلاش می‌کنم و ۱۰۰ درصد، هر مربی به دنبال قهرمانی در اروپا هست. به هر حال صحنه خیلی جالبی بود. هر دو ما به یکی از آرزوهایمان رسیده بودیم و آن اتفاق افتاد و آن ویدئو هم خیلی در اسپانیا و هم در ایران پخش شد. به نظرم صحنه خیلی جالبی بود. بعد از آن‌ هم با هم در این مورد صحبت کردیم و یادآوری آن خیلی خوشحال‌کننده بود.

طیبی: هر روز به قهرمانی در جام جهانی فکر می‌کنم/ قهرمانی در اروپا آخرین هدف من نبود

همینطور که در ایران پیش هواداران محبوب هستی، به نظر می‌رسد در اسپانیا هم این محبوبیت را داری؟ دلیل این محبوبیت چیست؟

همیشه سعی کردم با تمام وجود برای تیمم بازی کنم و ارتباط خوبی هم با هواداران دارم و آن‌ها هم همیشه به من لطف داشتند، با اینکه سال اولی هست که دارم برای آن‌ها بازی می‌کنم. منم تلاش کردم که این لطف را به صورت‌های مختلف جبران کنم و همیشه این احترام بین من و هوادارانم بوده است. هواداران خیلی خوب و پرشوری داریم و من هم قلبا آن‌ها را دوست دارم. بحث ایران اما متفاوت است. ایران جایی است که من خودم را مدیون آن‌ها می‌دانم و اعتقاد دارم که این مردم هستند که به ما جایگاه می‌دهند. در این چند سال همیشه تلاش کردم با تمام سختی‌هایی که برای مردم وجود داشت، برای چند لحظه و چند ثانیه آن‌ها را خوشحال کنم و خنده را بر لب آن‌ها بیاورم. همیشه تلاش کردم نماینده خوبی برای مردم و کشوم باشم و در لایوی هم که در اینستاگرام داشتم، گفتم که مدال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با تمام وجودم به مردم ایران تقدیم می‌کنم و دوست دارم در اینجا از آن‌ها به خاطر لطف و محبتی که همیشه به من داشتند، تشکر کنم.

طیبی: هر روز به قهرمانی در جام جهانی فکر می‌کنم/ قهرمانی در اروپا آخرین هدف من نبود

قهرمانی پالما در اروپا چه بازخوردی برای تو بین ایرانی‌ها داشت؟

مردم در این قهرمانی واقعا من را سورپرایز کردند. کلی پیام و کلی انرژی مثبت فرستادند که واقعا من را شرمنده کردند. وظیفه خودم می‌دانم که با تمام وجود از آن‌ها تشکر کنم و امیدوارم که بتوانم اتفاقات بهتری برای آن‌ها رقم بزنم تا مردم را برای چند لحظه خوشحال کنم.

طیبی: هر روز به قهرمانی در جام جهانی فکر می‌کنم/ قهرمانی در اروپا آخرین هدف من نبود

در بازی ایران و ازبکستان بیشترین توجه به تو شد و می‌دیدم که تو هم به این توجه تماشاگران واکنش‌های خیلی احساسی داشتی. حست از آن بازی را بگو.

همیشه خودم را مدیوم مردم می‌دانم چرا که همیشه و همه جا به من لطف داشتند. واقعا نمی‌توانم این لطف‌ها را جبران کنم اما سعی خود را می‌کنم که خوشحالشان کنم. همیشه تلاش کردم این لطفی که دارند را به همان اندازه به آن‌ها برگردانم. بازی ایران و ازبکستان یکی از آن بازی‌هایی بود که خیلی به من لطف داشتند. اگر شرایط بود، می‌ایستادم و از تک‌تک آن‌ها تشکر می‌کردم. همه جا گفتم که لطف مردم ایران به من بی‌نظیر بوده و همیشه تلاش من این بوده که بتوانم یک صدم این محبت را جبران کنم.

دو دیدار تدارکاتی ایران برابر ازبکستان بعد از مدت‌ها با تماشاگر برگزار شد و خانم‌ها هم حضور داشتند.

بعد از بازی هم گفتم که آن روز یک روز رویایی برای ورزش کشورمان بود و خیلی اتفاق خوب و بزرگی بود. امیدوارم که این کار تداوم داشته باشد. بانوان ما لیاقت‌شان خیلی بیشتر از این حرف‌ها است و به نظرم آن روز جز شور و هیجان هیچ چیزی دیگر در سالن ندیدم. حضور آن‌ها آنقدر شور و هیجان به سالن آورد که بازی را هم تحت تاثیر قرار داد. امیدوارم که بانوان را در همه ورزشگاه‌ها ببینیم چرا که واقعا حق طبیعی آن‌هاست و چیز بزرگی نیست که بخواهیم برای آن ها رقم بزنیم. این اتفاق، اتفاق خیلی خوبی بود و هیچ نکته منفی در ورزشگاه رخ نداد جز اینکه هیجان بازی به بالاترین درجه خود رسیده بود. به نظرم ورزش ما به این شور و هیجان نیاز دارد. باز هم از مسوولین برای این اتفاقی که رقم زدند، تشکر می‌کنم و امیدوارم که بانوان عزیز ما که فوق‌العاده هستند را در ورزشگاه ببینیم.

طیبی: هر روز به قهرمانی در جام جهانی فکر می‌کنم/ قهرمانی در اروپا آخرین هدف من نبود

به بازگشت به ایران فکر می‌کنی؟

الان به این موضوع فکر نمی‌کنم چون به هر حال سختی‌هایی در این چند سال کشیدم و برای خودم هدف‌هایی را ترسیم کردم. البته آدم از آینده خود خبر ندارد و شاید اتفاقاتی رخ دهد که برگردد و جایی دیگر برود. اما در کل فکری برای بازگشت ندارم و به اهدافم فکر می‌کنم.

در آخر از این بگو که فکر می‌کنی با تیم ملی بتوانی قهرمان جهان را شوی و در تاریخ فوتسال ایران خودت را جاودانه کنی؟

حضور در فینال جام جهانی و قهرمانی در آن واقعا یکی از آرزوهایم است که هر روز به آن فکر می‌کنم و آن را در ذهنم مرور می‌کنم. خیلی دوست دارم این اتفاق برای من بیفتد. هر ورزشکاری در دنیا دوست دارد این اتفاق برایش رخ دهد. به نظرم اتفاق خیلی بزرگی است. همیشه آن را در ذهنم مرور می‌کنم اما ما باید یک کم منطقی به آن نگاه کنیم. بازی کردن در فینال جام جهانی و قهرمانی در آن یک پروسه زمانی می‌خواهد که باید در آن حرفه‌ای کار کنی، امکانات خوبی داشته باشی، اردوهای مناسب و متداوم و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ انجام دهی که حاصل آن یک دستاورد بزرگ می‌شود. به نظرم باید نگاه فدراسیون و مسوولین به فوتسال ما ویژه‌تر شود. بعد از این تغییر نسلی که انجام دادیم، بازیکنان جوان‌تر نیاز دارند باتجربه‌تر بشوند و بازی‌های بزرگتر را ببینند تا بتوانند به تیم ملی کشورمان کمک کنند و این مهم‌ترین چیز است. امیدوارم که این اتفاق برای ما بیفتد و خدا به ما نگاه کند. این خیلی مهم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha