هشدار سطح نارنجی؛ سامانه بارشی در ارتفاعات هرمزگان تقویت می‌شود

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با صدور هشدار جوی سطح نارنجی در استان اظهار کرد: از ظهر دوشنبه یکم خردادماه شاهد تقویت سامانه بارشی در ارتفاعات استان خواهیم بود که این وضعیت تا پایان وقت امروز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، مهرداد حسن‌زاده روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: احتمال رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، تندباد و لحظه‌ای در مناطقی از شهرستان‌های حاجی‌آباد، بستک، رودان، بشاگرد و ارتفاعات غربی و مرکزی و شرقی وجود دارد.

وی بیان‌کرد: اثر این مخاطره می‌تواند در آبگرفتگی موقت، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، خسارت بر اثر تندباد لحظه‌ای و صاعقه خود را نشان دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح‌ کرد: در حوزه دریایی نیز هشدار سطح زرد صادر شده از ظهر فردا سه‌شنبه تا اواخر روز جمعه هفته جاری شاهد وزش باد نسبت شدید جنوب غربی در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتیمتر به ویژه در محدوده‌ی تنگه هرمز خواهیم بود.

وی توصیه‌کرد: مردم در این مدت از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات دوری کنند و از رفت و آمد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی در قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب‌بزرگ و کوچک، ابوموسی، سیریک و شرق جاسک خودداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha