۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۵۵
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85118988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوی ژاپنی: دختران در  ایران جایگاه و ارزش خاصی دارند

بیرجند - ایرنا - بانوی مسلمان ژاپنی گفت: جایگاه دختران در ایران خیلی متفاوت است و آنان ارزش خاص و رسالت مهمی دارند که باید برای تحقق آن به شکوفایی کامل برسند تا اینکه مربی انسان‌ها شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا "فاطمه (اتسوکو) هوشینو" که به مناسبت دهه کرامت به خراسان جنوبی سفر کرده است، عصر دوشنبه در اجتماع بزرگ بانوان که با عنوان جشن دختر ماه در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد افزود: ما نباید اجازه دهیم بیگانگان روی دختران مسلمان و نجیب ما تاثیر بگذارند.

وی خطاب به دختران مسلمان ایران اظهار کرد: شما باید خودتان الگوی فاطمی، زینبی و معصومی و نیز الگوی درستی برای جهانیان باشید.

بانوی مسلمان ژاپنی ادامه داد: من مسلمان و محجبه شدم، من حجاب را انتخاب کردم که مربوط به دین اسلام است اما خیلی‌ها من را اذیت کردند چون با دین اسلام آشنا نبودند.

وی گفت: من توانستم به ایران که بهترین کشور برای مومنان است و کشور معنوی من هم هست مهاجرت کنم و برای من حجاب سخت نبود.

هوشینو یادآور شد: از ابتدای تاریخ بشر نشان می‌دهد که این پوشش سازگاری با فطرت انسان دارد و آشنایی با اسلام را پذیرفتم و رعایت حجاب برای من سخت نبود اما بعد از مسلمان شدنم به سمت سبک زندگی اسلامی آمدم و در اسلام زن، زندگی و آزادی حقیقی را پیدا کردم.

وی ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) گفت: من ۱۸ سال پیش در ژاپن با قرآن و اهل بیت (ع) آشنا و مسلمان شدم، ۱۳ سال پیش هم توفیق بزرگی نصیبم شد و توانستم به سرزمین خجسته ایران مهاجرت کنم.

وی ادامه داد: من یک کودک کنجکاو بودم و دینم بودایی بود اما با مسیحیت آشنایی داشتم و عموی من مسیحی شده و بیش از ۱۳ سال در آمریکا درس خوانده بود که می خواست من مسیحی شوم به همین خاطر با انجیل و مراسم کلیسا آشنایی داشتم.

بانوی تازه مسلمان ژاپنی گفت: بعد از ۹ تا ۱۰ سالگی چند سوال مهم داشتم که برای چه کاری اینجا هستم از کجا بوده‌ام و قرار است به کجا بروم؛ جوابش در همان آیین‌هایی که می‌شناختم پیدا نکردم فقط می‌دانستم مانند مسافری هستم که وقتی به بیرون و درون خود نگاه کردم همه چیز در حال تغییر و حرکت است و من باید بدانم مقصدم و مقصد همه چیزها کجاست.

وی ادامه داد: بعدها که وارد دانشگاه شدم رشته روابط بین‌الملل را انتخاب کردم و می‌دیدم که در رسانه‌ها و تلویزیون برخی اوقات درباره مسلمانان خیلی بد صحبت می‌کنند، انگار اسلام دین بدی است و مسلمانان انسان‌های بدی هستند.

وی گفت: دیدم حادثه ۱۱ سپتامبر به معنای کامل یک سیاه نمایی از مسلمانان بود و معلوم بود این حادثه برای خراب کردن چهره اسلام بود که خیلی برای آن هزینه کردند و زحمت کشیده بوده بودند.

هوشینو یادآور شد: من پی بردم اسلام خیلی مهم است اگر مهم نبود اینقدر برای خراب کردن آن هزینه نمی‌کردند لذا شروع به مطالعه کردم و خیلی عجیب است اگر اسلام بد است چرا این همه پیرو دارد و متوجه شدم اسلام دین بسیار قشنگ و زیبایی است.

وی گفت: در تلویزیون برخی اوقات زنان مسلمان را نشان می‌دادند که معمولا زنان طالبان بودند که نشان می‌داد زنان مسلمان خیلی محدود و مظلوم هستند لذا متون اسلامی را مطالعه کردم و متوجه شدم زنان در اسلام مقام بسیار والایی دارند. وقتی دختر هست دری از درهای بهشت برای پدر و مادر اوست وقتی ازدواج می‌کند نیم دین همسرش را کامل می‌کند و وقتی مادر می‌شود بهشت زیر پای مادران است.

بانوی مسلمان ژاپنی تصریح کرد: خیلی عجیب است مادران در اسلام چقدر محترم هستند وقتی یک مسلمان نماز مستحبی می‌خواند اگر پدرش صدایش کرد باید نمازش را کامل کند بعد به خدمت پدر برسد ولی اگر مادر صدایش کرد اول باید خدمت مادر برسد بعد نماز مستحبی‌اش را تمام کند.

وی گفت: طوری به ما نشان می‌دادند که اسلام و مسلمانان مثل صدها سال پیش هستند و همانند آن دوران زندگی می‌کنند و هیچ بویی از فرهنگ نبرده‌اند اما مطالعه کردم و متوجه شدم در قرآن آیه‌های متعددی است که درباره علوم اشاره دارد که هنوز علم معاصر به همه اینها پی نبرده است.

هوشینو ادامه داد: با مطالعه‌ای که داشتم متوجه شدم اسلام در طول تاریخ چقدر دانشمندان برجسته‌ای را تربیت کرده که هنوز آثار علم دانشمندان در کشورهای مختلف در دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: برای تقویت زبان انگلیسی به آمریکا رفتم و یک ماه با یک خانواده آمریکایی زندگی کردم و قبل از مسافرتم تصورهای مثبتی از کشور آمریکا داشتم انگارکه سنبل آزادی؛ عدالت و قدرت هستند اما رفتم و آنجا چیز دیگری را به چشم خود دیدم که نمونه آن تفاوت نژادی بود که بین سفید پوستان و سیاه پوستان قائل بودند.

وی گفت: همه مسلمان از کشورهای مختلف برای عبادت رو به یک قبله برای رضای خداوند می‌ایستند و این طور انسانهای گوناگون را به سمت یک هدف متحد می‌کند که برای من جالب بود.

بانوی مسلمان ژاپنی افزود: با مطالعه بیش از یکسال جواب خود را در قرآن یافتم و خوشحال شدم و فهمیدم دین اسلام سبک زندگی کامل برای انسانهاست و در فضایی که مسلمان شدن سخت بود با نور هدایتگر سوره یاسین تصمیم گرفتم مسلمان شوم.

وی گفت: با راهنمایی مرکز اسلامی در ژاپن که متعلق به سفارتخانه عربستان است مسلمان و پیرو قرآن شدم.

"فاطمه هوشینو" بانوی مسلمان ژاپنی که به دعوت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به این استان سفر کرده است، روز گذشته ۳۱ اردیبهشت در اجتماع بانوان طبسی با عنوان «دختر ماه» شرکت کرد و ویژه برنامه «بازگشت به نور» روز دوشنبه با حضور وی در شهر قاین برگزار شد.

همچنین با حضور وی جشن بزرگ دختر ماه ویژه دختران و به مناسبت دهه کرامت عصر امروز در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha