عملیات توسعه‌ای پایانه مسافری فرودگاه سبزوار آغاز شد

سبزوار- ایرنا- مدیر فرودگاه شهدای سبزوار گفت: عملیات توسعه‌ای پایانه مسافری و زیباسازی نمای فرودگاه این شهرستان غربی خراسان رضوی با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال آغاز شد.

حسین شادمان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار طرح توسعه ای پایانه مسافری و زیباسازی نمای فرودگاه از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای افزایش و توسعه فضای پایانه مسافری فرودگاه سبزوار اختصاص یافته است.

وی افزود: اجرای این طرح به منظور رفاه بیشتر مسافران و مهیا شدن زیرساخت های مناسب و استاندارد فرودگاهی، همسو با طرح جامع فرودگاه انجام می شود.

به گزارش ایرنا، پروازهای فرودگاه سبزوار با وجود مهیا بودن زیرساخت های لازم به علت نبود تجهیزات ایر استارتر و جت استارتر از دیماه سال گذشته متوقف شده است.

فرودگاه سبزوار، پس از مشهد، تنها فرودگاه فعال در استان خراسان رضوی است که با مساحت ۳۲۸ هکتار در فاصله هشت کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد.

فرودگاه شهدای سبزوار، که از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شناخته می شود و برخی از پروازهای مشهد در صورت بروز شرایط نامساعد جوی در مرکز استان خراسان رضوی، در سبزوار فرود می آیند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha