بازدید هیات دانش بنیان ایرانی از مراکز علمی اندونزی

تهران - ایرنا - هیات ایرانی متشکل از معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت و مدیران شرکت‌های دانش بنیان ایرانی فعال در عرصه تجهیزات پزشکی از مراکز علمی و پارک علم و فناوری «کلبه» در اندونزی بازدید کردند و درمورد همکاری علمی دو کشور به گفت و گو نشستند.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، همزمان با سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران به کشور اندونزی، هیاتی از شرکت های دانش بنیان ایرانی فعال درعرصه تجهیزات پزشکی به همراه روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت و جمعی از مدیران و معاونان این معاونت به این کشور سفر کردند.

قانعی در حاشیه بازدید از مراکز علمی و پارک علم و فناوری «کلبه» در جاکارتا گفت: امروز فرصتی شد تا به همراه شرکت های دانش بنیان ایرانی از مراکز علمی و پارک فناوری کلبه اندونزی بازدید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این بازدید رییس پارک علم و فناوری اندونزی گزارشی از شرکت های مستقر در پارک ارائه کرد، گفت: کیت های تشخیصی، نخ بخیه، تجهیزات آزمایشگاهی، داروهای بیوسیمیلار، اتاق تمیز و ... در این پارک توسط محققان اندونزیایی تولید می شود.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت ادامه داد: شرکت های ایرانی در این بازدید با دستاوردهای محققان کشور اندونزی آشنا شدند و امیدوار هستیم در فضایی که با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در اندونزی فراهم می شود، بتوانیم بیش از گذشته قراردادهای تجاری بر پایه دانش امضا کنیم.

قانعی یادآور شد، فضای پارک علم و فناوری کلبه، فضای وسیع علمی بود و آنطور که مشخص است شرکت های دو کشور مایل به همکاری با یکدیگر هستند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی جوکو ویدودو همتای خود به اندونزی سفر کرده است صبح امروز وارد جاکارتا پایتخت این کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور نیز در این سفر آیت الله رییسی را همراهی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha