۱۵ هزار تخت بیمارستانی در اجرای قانون جوانی جمعیت ایجاد شد

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت به مراکز درمانی افزوده شد.

به گزارش ایرنا، سعید کریمی روز سه شنبه در گشایش همایش بین المللی انجمن علمی متخصصان زنان و زایمان در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: در هر استان باید مراکز ناباروری سطح ۳ وجود داشته باشد که هم اکنون ۱۰۳ مرکز ناباروری در این سطح فعالیت می کند.

وی اظهارداشت: همچنین در راستای جوانی جمعیت، مراکز ناباروری در سطح ۲ نیز به ۶۴ مرکز ناباروری ارتقا می‌یابد.

کریمی با تشریح اصلاح سقف پرداختی متخصصان زنان و زایمان، ادامه داد: پرداختی های تمام وقت جغرافیایی به مقدار زیادی اصلاح شده است ولی در بخش خصوصی نیاز به اصلاحات بیشتری است که باید در شورای عالی بیمه مطرح شود.

۱۵ هزار تخت بیمارستانی در اجرای قانون جوانی جمعیت ایجاد شد

کاهش ۱۵ برابری مرگ و میر نوزادان در کشور

محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور نیز در این همایش با اشاره به نقش مهم متخصصین زنان و زایمان در کاهش مرگ و میر "مادر و نوزاد" ، گفت: بعد از انقلاب شاهد کاهش ۱۵ برابری این نوع مرگ ها در کشور هستیم و اخلاق حرفه ای و تعهد پزشکی نیز از سوی پزشکان ضامن اعتبار نظام سلامت در بین مردم و جامعه است.

وی با اشاره به بحث افزایش جمعیت که از دغدغه های مهم کشور است، به نقش پررنگ و مهم متخصصین زنان و زایمان در این زمینه پرداخت و افزود: کاهش میزان آمار مرگ و میر مادر و نوزاد جزو شاخص های مهم نظام سلامت جهان در حوزه پیشرفت و توسعه هر کشوری است.

رئیس زاده اظهار داشت: تعداد متخصصین زنان و زایمان در قبل از انقلاب ۷۰۰ نفر بود که هم اکنون ۶ هزار و ۳۱۰ متخصص زنان و زایمان تربیت و فعالیت می کنند و میزان مرگ و میر این گروه (مادر و نوزاد) قبل از انقلاب رقم ۲۰۰ در ۱۰۰ هزار بود ولی هم اکنون این آمار ۱۵ برابر کاهش یافته است و آمار آن به زیر ۲۰ در ۱۰۰ هزار رسیده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اهمیت ورود انجمن علمی متخصصان زنان و زایمان در بحث هوش مصنوعی برای استفاده در جراحی های دقیق، گفت: اخلاق حرفه ای و تعهد پزشکی دو مولفه در حوزه پزشکی بوده که نباید به هیچ عنوان دچار خدشه شود.

جایگاه متخصصین زنان و زایمان ایران در رتبه برترین های دنیا

سودابه کاظمی رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران نیز در این همایش گفت: جایگاه متخصصین زنان و زایمان ایران در رتبه برترین های منطقه و جهان است و این در حالی است که این متخصصین برای سلامت دو انسان به طور همزمان یعنی مادر و نوزاد تلاش می کنند که در هیچ رشته پزشکی در دنیا چنین بار مسئولیتی وجود ندارد.

وی با اشاره به چالش های متخصصین زنان و زایمان از جمله بحث مهاجرت متخصصین به دلایل مختلف از جمله مسئولیت های سنگین این رشته اظهار داشت: از سازمان نظام پزشکی درخواست می شود با توجه به نقش ویژه متخصصین زنان و زایمان در نظام سلامت، جایگاه این رشته مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha