شکایت شهروندان چینی آمریکا از فرماندار تندروی فلوریدا به دلیل قانونی تبعیض آمیز

نیویورک – ایرنا- گروهی از شهروندان چینی ساکن فلوریدای آمریکا در اعتراض به قانون تبعیض آمیز جدیدی که شهروندان چینی و چند کشور دیگر شامل ایران، روسیه، ونزوئلا، کوبا و کره شمالی را از خرید خانه و زمین در فلوریدا منع می کند، از دولت این ایالت و فرماندار تندروی جمهوریخواه آن شکایت کرده اند.

بر اساس گزارش ها، چهار شاکی که اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا نمایندگی آنها را بر عهده دارد، در دادخواستی به دادگاه فدرال تالاهاسی، فلوریدا گفتند قانون جدید ایالتی که از اول ماه ژوئیه اجرایی می شود، مغایر با قانون اساسی آمریکا است و قانون فدرال در خصوص عدم تبعیض مسکن را نقض می کند.

این قانون افرادی را که در چین "سکونت" دارند و شهروند آمریکا یا دارنده گرین کارت نیستند، از مالکیت ساختمان یا زمین در فلوریدا منع می کند.

این قانون همچنین شهروندان کوبا، ونزوئلا، سوریه، ایران، روسیه و کره شمالی را از داشتن دارایی در فاصله ۱۰ مایلی از هرگونه تأسیسات نظامی یا «تاسیسات زیرساختی حیاتی» مانند نیروگاه، فرودگاه یا پالایشگاه منع می‌کند.

ران دسانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا که انتظار می رود به زودی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کند، اوایل ماه می این قانون را امضا کرد و ادعا کرد که این قانون از آمریکایی ها در برابر نفوذ حزب کمونیست چین محافظت می کند.

در این قانون همچنین اعلام شده است کسانی که آن را نقض کنند مشمول اتهامات کیفری، جزای نقدی و زندان می شوند.

پیش از این نیز  «انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» موسوم به «ان‌ای‌ای‌سی‌پی» (NAACP)  در یک توصیه رسمی مسافرتی (به شهروندان آمریکایی) اعلام کرد که فلوریدا تحت فرمانداری ران دسانتیس به ایالتی با «رفتار خصومت گرایانه علیه سیاه پوستان آمریکایی» بدل شده است.

به گزارش تارنمای هیل، در توصیه رسمی سفر NAACP به عنوان یک سازمان حقوق مدنی و سیاسی سیاه‌پوستان در آمریکا، آمده است:"در اقدامی که به نظر برای خاموش ساختن صدای آمریکایی های آفریقایی تبار است، فرماندار و (شهروندان سفید پوست) ایالت فلوریدا نشان داده اند که از آمریکایی های آفریقایی تبار در ایالت فلوریدا استقبال نمی کنند."

در ادامه این هشدار مسافرتی تاکید شده است: با توجه به حملات مداوم، آشکار، بی امان و سیستماتیک به دموکراسی و حقوق مدنی، NAACP بدین وسیله توصیه سفر به آمریکایی های آفریقایی تبار و سایر رنگین پوستان را در ارتباط با خصومت ورزی علیه آمریکایی های آفریقایی تبار در ایالت فلوریدا صادر و اعلام می کند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha