ابراز نگرانی سازمان ملل از وقایع بلگورود روسیه و اقدامات صهیونیست ها در مسجد الاقصی

نیویورک – ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل از وقایع اخیر در بلگورود روسیه و نیز اقدامات مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص مسجد الاقصی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت که ما از اقدامات مقامات اسرائیلی در مسجد الاقصی نگران هستیم و نمی خواهیم وضعیت تاریخی در هیچ یک از اماکن مذهبی در این منطقه تغییر کند.

وی تصریح کرد: ما به صورت مداوم در خصوص گسترش شهرک سازی که قوانین بین المللی را نقض می کنند صحبت کرده ایم. ما همچنان از همه طرف ها می خواهیم تمام تلاش خود را انجام دهند تا تنش ها کاهش یابد و خشونت ها متوقف شوند.

سخنگوی سازمان ملل همچنین درباره لبنان نیز گفت که طرف های لبنان و اسرائیلی باید از مکانیسم حافظ صلح سازمان ملل برای جلوگیری از هرگونه درگیری و کاهش تنش ها استفاده کنند.

رژیم صهیونیستی طی هفته جاری در ادامه جنایات خود ضمن یورش به مسجد الاقصی با نشست کابینه تروریسم و افراطی در تونل‌های زیر دیوار البراق به اقدامات تحریک‌آمیز روی آورد و با یورش به اردوگاه «بلاطه» واقع در شرق نابلس سه جوان فلسطینی را شهید و شماری را نیز زخمی کرد.

کابینه رژیم اسرائیل در اقدامی دیگر و در ادامه سیاست‌های یهودی‌سازی قدس و جدا کردن آن از مناطق فلسطینی‌نشین و الحاق آن به سرزمین‌های اشغالی صبح روز یکشنبه با طرح ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی موافقت کرد.

سخنگوی سازمان ملل همچنین گفت که ما با نگرانی حوادث در منطقه بلگوراد را دنبال می کنیم. ما با مقامات روسیه در این زمینه در ارتباط هستیم اما نمی توانیم اتهامات مطرح شده را تایید کنیم.

دوجاریک تصریح کرد: از همه طرف ها می خواهیم که از گسترش جنگ جلوگیری کرده و از لفاظی هایی که باعث افزایش تنش می شود، خودداری کنند.

به گزارش راشا تودی، مسکو حمله اوکراین به منطقه بلگورود روسیه را محکوم و نیروهای مسلح این کشور را به انجام اقدامات تروریستی علیه مردم غیرنظامی متهم کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که یک گروه خرابکار اوکراینی روز دوشنبه به منطقه گریورون یورش بردند و دست کم هشت نفر از مردم محلی را زخمی کردند.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک واحد نظامی اوکراینی اهداف غیرنظامی در منطقه گریورونسکی در منطقه بلگورود را گلوله باران کرده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز هم در بیانیه‌ای گفته بود که "رژیم کی‌یف بعد از شکست در شهر باخموت به اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان روی آورده است."

به گفته وزارت دفاع روسیه نزدیک به ۷۰ نفر از تروریست‌های ملی‌گرای اوکراینی کشته و چهار خودروی زرهی و پنج کامیون نظامی منهدم شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha