۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱:۲۰
کد خبر: 85120252
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر بهداشت سوریه: لغو اقدامات اجباری علیه مردم ما الزامی است

دمشق- ایرنا- وزیر بهداشت سوریه در مجمع سازمان جهانی بهداشت، گفت: همه کشورها باید در کنار سوریه بایستند تا اقدامات اجباری غیرانسانی تحمیل شده بر مردم سوریه را لغو کنند.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های سوریه، دکتر حسن الغباش وزیر بهداشت سوریه در هفتاد و ششمین نشست مجمع سازمان جهانی بهداشت در ژنو از تلاش‌های انجام شده در راستای ارتقای سلامت به نحوی که به تقویت نظام سلامت کشورها کمک کند، قدردانی کرد.

الغباش از کشورهای برادر و دوستی که در فاجعه زلزله ویرانگر سوریه که در عرض چند لحظه هزاران نفر را قربانی، مجروح و بی خانمان کرد و در کنار سوریه ایستادند، تشکر کرد.

وزیر بهداشت سوریه در خلال سخنان خود همچنین از تلاش کادر بهداشت و درمان کشورهای کمک کننده و امدادی تشکر کرد.

اهمیت اجرای تصمیمات مجمع جهانی بهداشت درباره وضعیت بهداشتی در اراضی اشغالی فلسطین

الغباش بر اهمیت اجرای تصمیمات مجمع جهانی بهداشت درباره وضعیت بهداشتی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله بیت المقدس و جولان اشغالی سوریه تاکید کرد.

وزیر بهداشت سوریه افزود: همه کشورها باید در کنار سوریه بایستند تا اقدامات اجباری غیرانسانی تحمیل شده بر مردم سوریه را لغو کنند.

وی خطاب به شرکت کنندگان تصریح کرد: از سوریه برای احیای بخش بهداشتی آن حمایت کنید و دسترسی به خدمات جامع سلامت در چارچوب دستیابی به اهداف توسعه پایدار که برای دستیابی به آن تلاش می شود را تسهیل کنید.

هفتاد و ششمین نشست مجمع سازمان جهانی بهداشت که در ژنو در حال برگزاری است و تا روز ۳۰ ام ماه جاری میلادی ادامه دارد.

زلزله ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری ۶ فوریه ۲۰۲۳ (۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱) ترکیه و سوریه که جان بیش از ۴۶ هزار نفر را در جنوب ترکیه گرفت، علاوه بر تلفات جانی زیاد، خسارت‌های مالی سنگینی نیز بر پیکره اقتصاد در این دو کشور بر جای گذاشته است.

بنا به اعلام مدیر بانک جهانی، زلزله اخیر در ترکیه بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان ۱۱ استان ترکیه را بی خانمان کرده و یا به محل سکونت آنها خسارت وارد کرده است.

هر چند که خسارت دقیق این زلزله که از آن به عنوان «فاجعه قرن» یاد می‌شود، هنوز مشخص نشده؛ ولی برخی نهادهای اقتصادی برآوردهای خود را از میزان خسارت این زلزله اعلام کرده و گفته اند که اقتصاد ترکیه به سختی می‌تواند از زیر بار خسارت این رویداد کمر راست کند.

شمار قربانیان زلزله در سوریه نیز حدود ۶ هزار نفر اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha