سفیر جدید چین در آمریکا خواستار بازگشت روابط دوجانبه به مسیر صحیح شد

تهران – ایرنا – ژی فنگ سفیر تازه چین در ایالات متحده، روز سه‌شنبه از واشنگتن خواست تا با پکن برای تقویت گفت و گو، مدیریت اختلافات و ارتقای همکاری‌ها همکاری کند تا روابط چین و آمریکا به مسیر درست بازگردد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از شینهوا، سفیر چین در آمریکا پس از ورود به فرودگاه بین المللی جان اف کندی در اظهارات کوتاه خود در جمع رسانه ها گفت: «بسیار مفتخرم که از طرف شی جینپینگ رئیس جمهوری به عنوان دوازدهمین سفیر چین در آمریکا منصوب شدم.

من به عنوان نماینده مردم چین به اینجا آمده ام تا از منافع کشورم محافظت کنم و این را مسئولیت مقدس خود می دانم. و من این کار را ماموریت مهم خود می‌دانم.»

وی یادآور شد: "در حال حاضر، روابط چین و آمریکا با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه است. این انتصاب برای من نه تنها به معنای افتخار است، بلکه مسئولیت‌های عظیمی نیز به همراه دارد. من و همکارانم مسئولیت‌های خود را انجام خواهیم داد و به ماموریت خود با جدیت و استقامت عمل خواهیم کرد.

شی جینپینگ سه اصل احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد را مطرح کرده است که نشان دهنده راه اساسی و درست دو کشور برای کنار آمدن با یکدیگر در دوره جدید است.

ما امیدواریم ایالات متحده در مسیری مشابه با چین حرکت کند و در راستای منافع مشترک دو ملت و جهان عمل کند و مسائل مهم و حساس مانند مسئله تایوان را مطابق با اصول سه کشور و بر مبنای بیانیه های مشترک چین و آمریکا، به درستی مدیریت کند. "

ژی گفت: "۱۳ سال از آخرین کارم در آمریکا می گذرد. طی ۱۳ سال گذشته، جهان تغییرات بزرگی را پشت سر گذاشته است و آمریکا نیز همینطور. "

وی افزود: «در طول دوران تصدی خود، مشتاقانه منتظر تعامل گسترده با مردم آمریکا از همه اقشار، مشاهده و شنیدن این کشور از فاصله نزدیک، و کشف راه‌هایی برای تعمیق تبادلات و همکاری هستم.»

سفیر جدید چین در آمریکا گفت: "من همچنین مشتاقانه منتظر دوستی با رسانه ها و سایر بخش ها هستم. اجازه دهید با هم همکاری کنیم تا با بینش و عملگرایی و شجاعت به روابط چین و آمریکا کمک کنیم. "

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha