ثبت رتبه هشتم دستاورد نخستین حضور چادرملو در لیگ آزادگان

یزد- ایرنا- مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور(جام آزادگان ) به پایان رسید و تیم چادرملو اردکان با وجود سرمایه گذاری قابل توجه با کسب ۴۵ امتیاز در مکان هشتم جدول رده بندی مسابقات قرار گرفت و برای رسیدن به لیگ برتر باید برای فصل آینده برنامه ریزی کند.

به گزارش ایرنا، در پایان این مسابقات بعد از گذشت ۳۴ هفته بازی‌های نفس‌گیر رفت و برگشت، تیم شمس‌آذر قزوین با اقتدار و کسب ۷۰ امتیاز نخستین تیمی بود که به لیگ برتر باشگاه‌های کشور صعود کرد و تیم استقلال خوزستان با ۵۷ به عنوان تیم دوم لیگ برتری شد.

در این لیگ همچنین تیم‌های سایپا تهران با ۵۵ امتیاز، فجر شهید سپاسی شیراز با ۵۳ امتیاز، خیبر خرم‌آباد با ۵۲، مس شهربابک کرمان با ۴۵، پارس نقش جهان اصفهان با ۴۵ و چادرملو اردکان با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر به ترتیب سوم تا هشتم شدند.

تیم چادرملو در این مسابقات با سرمایه گذاری قابل توجه در زمینه جذب کادرفنی و بازیکنان غیربومی با ارائه بازی های ضعیف در مجموع صاحب ۱۱ برد، ۱۲ مساوی، ۹ باخت شد و با ۳۲ گل زده، ۳۱ گل خورده و تفاضل گل مثبت یک با کسب ۴۵ امتیاز در مکان هشتم جدول رده بندی رقابت‌ها قرار گرفت.

همچنین در پایین جدول رده بندی لیگ دسته اول فوتبال کشور نیز تیم‌های خلیج فارس بندرماهشهر خوزستان با ۲۹ امتیاز در مکان پانزدهم قرار گرفت و جای خود را در لیگ سال آینده تثبیت کرد، همچنین تیم شهرداری همدان با ۲۸ امتیاز و چوکا تالش با ۲۶ امتیاز به لیگ دسته ۲ کشور سقوط کردند.

تیم فوتبال چادرملو اردکان در هفته پایانی مسابقات در دوم خردادماه جاری در حضور تماشاگران در ورزشگاه شهید نصیری یزد در یک بازی تشریفاتی و حیثیتی مقابل تیم خلیج فارس ماهشهر خوزستان قرار گرفت و در پایان یک بر صفر از میهمان خود شکست خورد.

با پایان یافتن مسابقات باید به صورت دقیق و فنی علت ناکامی تیم چادرملو اردکان که از ابتدا با هدف صعود به لیگ برتر برنامه‌ریزی و نسبت به جذب کادرفنی و بازیکنان هزینه کرده بود، بررسی شود تا هرسال شاهد ناکامی فوتبال یزد درسطح بالای کشور در این رشته نباشیم.

شرایط تیم چادرملو و کسب نتایج ضعیف و تداوم شکست و ناکامی‌های آن موجب نارضایتی هواداران فوتبال یزد شده و همه انتظار دارند علت این شرایط بررسی شود برای برون رفت از وضع موجود اقدام عاجلی انجام گیرد تا توقف تیم های فوتبال یزد در لیگ های مختلف خاتمه یابد.

در این رقابت‌ها تیم‌های خیبر خرم‌آباد، پارس جنوبی‌جم، چوکا تالش، شهرخودرو مشهد، قشقایی شیراز (چادرملو اردکان)، آرمان‌گهر سیرجان، شمس‌آذر قزوین، خوشه طلایی ساوه، شاهین بندرعامری، استقلال ملاثانی (پرسپولیس خوزستان)، سایپا، دریا بابل، استقلال خوزستان، شهرداری همدان، ون‌پارس اصفهان، فجرسپاسی شیراز، مس شهر بابک و شهرداری آستارا حضور داشتند.

ثبت رتبه هشتم دستاورد نخستین حضور چادرملو در لیگ آزادگان

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اردکان با خرید امتیاز باشگاه قشقایی شیراز در فصل جدید مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور پیدا کرد و همچنین سعید اخباری به عنوان سرمربی تیم فوتبال چادرملو برگزیده شد.

چندین سال متوالی است که تیم‌های فوتبال استان یزد به خصوص در لیگ‌های دسته اول و دوم کشور در رسیدن به لیگ‌های بالاتر ناکام می‌مانند و باید این مسیر را دوباره طی کنند.

بدون شک برای استان یزد که دارای ظرفیت‌های خوب انسانی، معدنی و دارای صنایع بزرگ و کوچک تولیدی و اقتصاد مناسبی در بین استان‌های کشور است به هیچ وجه قابل قبول و پذیرش نیست که هیچ تیمی در سطح اول رقابت های فوتبال کشور نداشته باشد، در حالی که برخی از استان‌های همجوار در این بخش دارای جایگاه مناسبی هستند.

امیدواریم مسئولان فوتبال استان با بهره‌گیری از نظرات سازنده کارشناسان، دلسوزان و فعالان این رشته نسبت به بررسی علت ناکامی‌های متمادی در سال‌های اخیر و فصل جاری لیگ‌ها و لیگ دسته اول اقدام تا از هدر رفتن مجدد سرمایه‌های یزد پیشگیری و بیش از این موجب دلزدگی و ناامیدی علاقه مندان نشود.

۲ تیم یزد در لیگ فوتبال کشور

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌ یزدلوله در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارد ، ظرفیت‌های بسیار خوبی در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در استان یزد وجود دارد که اگر زمینه مشارکت صنایع و معادن در ورزش و این رشته‌ها حتی در چارچوب قوانین وضع شده فراهم شود شاهد یک تحول بزرگ در ورزش و امور فرهنگی استان خواهیم بود.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی و ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۱ شهرستان در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha