مخالفان بار دیگر جلوی خانه نتانیاهو تجمع کردند + فیلم

تهران - ایرنا- مخالفانِ لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضاییِ کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز بار دیگر جلوی خانه او در شهر اشغالی قدس تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، صهیونیستهای مخالف امروز پنجشنبه با تجمع جلوی خانه نتانیاهو در شهر اشغالی قدس، لایحه تغییرات قضایی و مصوبات و تصمیمات سیاسی کابینه نتانیاهو را محکوم کردند.

برپایه این گزارش، درگیری هایی نیز بین مخالفان معترض و پلیس رژیم صهیونیستی درگرفت.

در شرایطی که رژیم صهیونیستی دچار گسست شدید است، روی کار آمدن تندروها این گسست را تشدید کرده، به طوری که لایحه کابینه حاکم برای انجام تغییرات قضائی، موجب ناآرامی گسترده در سرزمین های اشغالی در طول ۲۰ هفته گذشته شده است.

در حالی که کابینه نتانیاهو لایحه «تغییرات قضائی» را برای آرام کردن اوضاع مسکوت گذاشته است، تصویب لایحه بودجه و اختصاص منابع مالی آن به احزاب دینی حریدی و صهیونیستم دینی به بحران جدیدی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده و صدای طیف های سکولار و چپگرا را در رژیم صهیونیستی درآورده است.

در اعتراض به تصویب لایحه جدید رژیم صهیونیستی در سه شنبه شب هفته جاری، هزاران معترض صهیونیست همان شب در اطراف کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی تظاهرات برپا کردند و این شب را «شب غارت» نامیدند.

معترضان همچنین یکی از راه های منتهی به کنست را بسته و از «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی خواستند که شورایی را متشکل از نمایندگان همه اقشار برای حل اختلافات تعیین کند.

پلیس رژیم صهیونیستی هفت نفر از معترضان را بازداشت کرد. اتهام آنها پرتاب نارنجک های دودزا به سمت پلیس عنوان شد.

"یائیر لاپید" رهبر ائتلاف مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی صبح روز بعد طی نطقی در این نهاد صهیونیستی در این باره گفت: لایحه بودجه نتانیاهو پشت کردن به اعتماد اسرائیلی ها و نوعی باج دهی و رشوه دادن است.

او خطاب به «اسرائیلی ها» گفت: وقتی شما خواب بودید ویرانگرترین بودجه تاریخ (رژیم) اسرائیل تصویب شد که نه تنها شما و فرزندانتان، بلکه نوه هایتان هم باید برای تصویب آن تاوان بپردازند.

«بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی نیز گفت: اسرائیلی ها باید تاوان بودجه ای را بپردازند که به توافقات سیاسی اولویت داده و بر اساس حق السکوت بنا نهاده شده است.

وی گفت: (رژیم) اسرائیل توسط ائتلافی تندرو به گروگان گرفته شده که اقتصاد و اسرائیلی ها را روی میز سیاست قربانی کرده است.

پیش از این سران صهیونیست درباره فروپاشی و حتی وقوع جنگ داخلی در بین صهیونیستها در سایه این اختلافات و بحران های ادامه دار هشدار داده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha