۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۰۹
کد خبر: 85122396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«صحرایی» توان به عهده گرفتن مسوولیت آموزش و پرورش را دارد

تهران- ایرنا- نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تحقیقات و مشورت‌های انجام شده، صحرایی توانایی بر عهده گرفتن مسوولیت سنگین وزارت آموزش و پرورش را دارد.

حجت الاسلام سید محمد موحد در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه باید در شرایط فعلی به دولت کمک کنیم، گفت: آموزش و پرورش جایگاه رفیعی در نظام تعلیم و تربیت و قوه مجریه دارد که باید هر چه سریع‌تر با انتخاب وزیر تعیین تکلیف شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی افزود: ما باید وسواس معمول و معقول را اعمال کنیم و طبیعتا در این شرایط به نظر بنده در بین گزینه‌هایی که گمانه زنی شده و رایزنی که انجام گرفته رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی دولت گزینه مناسبی است.

موحد تصریح کرد: براساس تحقیقات و مشورت‌هایی که انجام داده‌ام به این جمع بندی رسید ام که صحرایی توانایی بر عهده گرفتن این مسئولیت بسیار سنگین و سخت را دارد و هم مجلس و هم بقیه حوزه‌ها باید به وی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید وزیر پیشنهادی را حمایت کرده و سعی کنیم وزارت آموزش و پرورش را سامان دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همراهی دولت و مجلس ادامه داد: هر زمان نیاز به همراهی باشد مجلس همراهی می‌کند، با همدلی و همگرایی باید این جایگاه بسیار حساس و مهم از بلاتکلیفی بیرون بیاید و سکان این مسئولیت به دست این وزیر پیشنهادی داده شود.

حجت الاسلام موحد ابراز کرد: در شرایط فعلی صحرایی را برای این جایگاهی که معرفی شده مناسب می دانم و حمایت می‌کنم.

وی عنوان کرد: اولویت دولت در معرفی وزرای پیشنهادی، آموزش و پروش بود و به همین دلیل مجلس هم باید با همین رویکرد، صلاحیت وی را زودتر بررسی کند تا وزارتخانه آموزش و پرورش از بلاتکلیفی خارج شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد؛ جلسه رای اعتماد نهم خرداد برگزار می شود.

وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha