رفت و آمد تمامی شناورها در غرب هرمزگان ممنوع است

بندرعباس - ایرنا - مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد: رفت و آمد تمامی شناورهای صیادی، تفریحی، مسافری، تجاری و سنتی طی بعد از ظهر امروز جمعه تا بعد از ظهر فردا شنبه در غرب استان ممنوع است.

به گزارش ایرنا، مرتضی سالاری روز جمعه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: باتوجه به اخطارهای هواشناسی و شرایط نامساعد جوی مبنی بر وزش باد نسبت شدید تا ۴۳ کیلومتر در ساعت و همچنین افزایش موج تا ۲ متر و تلاطم دریا، صاحبان شناورها در مدت یادشده از رفت و آمد خودداری کنند.

وی بیان کرد: مسافران و شهروندان برای اطلاع از بازبودن مسیرها و فعالیت بنادر مسافری می‌توانند عدد یک و ۲ را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ ارسال کنند و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه شبانه‌روزی ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی (۱۶vhf) ارتباط رادیویی ارتباط بگیرند.

هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: در بعد از ظهر امروز جمعه سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج‌فارس به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و در بعد از ظهر روز شنبه به ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. دریا از ساعات بعد از ظهر امروز با وزش بادهای نسبت شدید جنوب غربی و شمال غربی مواج و سبب اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha