۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبر: 85123077
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شعار روز کرمان تغییر کرد

کرمان - ایرنا - اکثریت اعضای شورای فرهنگ عمومی استان کرمان مصوبه نشست علنی قبل خود طی ۶ ماه پیش را درباره شعار روز کرمان(۱۷ دی) باعنوان جهانشهر مقاومت امروز(شنبه) به پایتخت مقاومت جهان اسلام تغییر دادند.

به گزارش ایرنا دویست و چهل و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان روز شنبه به صورت علنی تشکیل جلسه داد که از آخرین نشست علنی شورای فرهنگ عومی در ۱۴ آذر ۱۴۰۱، حدود ۶ ماه زمان می گذشت و از جمله خروجی های این جلسه تغییر شعار روز کرمان بود.

دبیر این شورا و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این نشست با بیان اینکه ۱۳ دی به عنوان روز جهانی مقاومت در تقویم ثبت شده است خاطرنشان کرد: به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی کشور، روز ۱۷ دی به عنوان روز کرمان مصوب شد.

محسن روحی افزود: همچنین سال گذشته برنامه های شورای فرهنگ عمومی درباره طرح فرزندان حاج قاسم به تصویب رسید که در ۲ مدرسه به صورت نمونه اجرا شد.

وی اظهارداشت: کارگروه حجاب و عفاف نیز در استان تشکیل شده است که پیشرفت کار طی گزارشی اعلام می شود.

به گزارش ایرنا در جلسه علنی قبلی شورای فرهنگ عمومی کرمان ۱۳ دی روز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز کرمان پیشنهاد شده بود که گویا به علت همزمانی آن روز با روز جهانی مقاومت، ۱۷ روز همزمان با سالروز تشییع پیکر شهید سلیمانی برای روز کرمان در این نشست مصوب شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به انتخاب شعار برای روز کرمان بیان کرد: در برخی موارد انتخاب اسامی برای روزها و ایام توسط توده های مردم انجام می شود که بخش بزرگی از اسامی که راجع به شهید سلیمانی گفته می شود از دل مردم جوشیده و سپس شهرت پیدا کرده است.

وی افزود: در تعیین شعار روز کرمان خوب بود که ما به این زاویه دید توجه می کردیم و به اسم انتخاب شده توسط مردم شهر کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام احترام می گذاشتیم.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: حتی کسانی که در کرمان نیستند وقتی بخواهند از این شهر نام ببرند اسم پایتخت مقاومت جهان اسلام را نام می برند، هرچند اسم دیگری با اختلاف بسیار کم در نشست قبلی رای آورد، اما مردم به شعار قبلی (جهانشهر مقاومت) هیچ اقبالی نشان ندادند.

وی تصریح کرد: در این نشست درخواست می کنیم در انتخاب این شعار تجدیدنظر و نامی انتخاب شود که اسم و صفتی از درون مردم که در تاریخ بماند، یعنی برآیند آن عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام باشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: پس از انتخاب شعار کرمان جهانشهر مقاومت عده زیادی گلایه داشتند که چرا نامی مانند پایتخت مقاومت جهان اسلام که پس از شهادت سردار در بین مردم رواج داشت و جا افتاده بود انتخاب نشده است.

سردار محمد علی نظری افزود: امروز حاج قاسم سلیمانی در دل همه دوستداران و آزادیخواهان دنیا جای دارد و اسلام نفوذ قابل توجهی در دنیا پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: نام پایتخت مقاومت جهان اسلام توسط عموم مردم بیشتر مورد استفاده قرار دارد اما تایید شعار نهایی برای روز کرمان تابع رای جمع است.

استاندار کرمان نیز گفت: تغییر نام برای شعار روز کرمان مساله پیچیده ای نیست و قابل حل است؛ در نشست قبلی جهانشهر مقاومت با نظر اکثریت انتخاب شده بود.

محمد مهدی فداکار افزود: برخی به کلمه پایتخت برای جهان ایراد می گیرند که باید گفت اسم از قواعد مرسوم تبعیت نمی کند.

سعید شعرباف شهردار کرمان نیز در مخالفت با تغییر شعار جهانشهر مقاومت گفت: محدود کردن سردار سلیمانی به جهان اسلام درست نیست و همه دنیا به حاج قاسم سلیمانی علاقه دارند.

محمد علی گلابزاده کرمان شناس نیز پیشنهاد داد تا ۱۷ دی روز خواجوی کرمانی نیز در مناسبت روز کرمان به نحوی گنجانده شود.

به گزارش ایرنا در این نشست پس از حدود یک ساعت بحث و تبادل نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی با تغییر شعار روز کرمان از جهانشهر مقاومت به پایتخت مقاومت جهان اسلام موافقت کردند.

ساختار قرارگاه حجاب و عفاف

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز گفت: ساختار قرارگاه حجاب و عفاف شکل گرفته و هشت برنامه و دستورالعمل حجاب و عفاف برای دستگاه های اجرایی مشخص شده است.

رحمان جلالی افزود: ساختار حجاب و عفاف طبق برنامه ابلاغی سالانه مشترک دستگاه های اجرایی توسط شورای انقلاب فرهنگی تنظیم شده است.

در حوزه حجاب و عفاف ۲ بخش اقدامات ایجابی و سلبی مطرح است که طبق نظرسنجی ها افراد به اقدامات ایجابی تمایل بیشتری دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha