۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85123278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش نیروهای پشتیبانی سریع به فراخوان ارتش سودان/ ادامه نبرد تا برقراری صلح و آزادی

تهران-ایرنا- نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فراخوان ارتش این کشور برای مسلح کردن بازنشستگان واکنش نشان داده و آن را شکست و سردرگمی در میدان نبرد توصیف کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، نیروهای پشتیبانی سریع سودان اعلام کردند که فراخوان ارتش مبنی بر مسلح کردن نظامیان بازنشسته امری خطرناک و بازتاب دهنده ناامیدی و سردرگمی کودتاچیان و شکست آن ها در میدان نبرد است.

نیروهای پشتیبانی سریع در بیانیه ای تاکید کردند که تا زمان تحقق دموکراسی کامل مدنی و برقراری عدالت، عقب نشینی نخواهند کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که از افراد باشرافت در نیروهای مسلح می خواهیم که با این طرح که منجر به از بین رفتن بافت جامعه می شود، مقابله کنند.

نیروهای پشتیبانی سریع اضافه کردند که «تا زمان ریشه کن کردن بیماری از پیکره ملت بزرگ سودان و قرار دادن کشور در مسیر صلح و آزادی و عدالت، به اقدامات خود ادامه خواهند داد.»

وزارت دفاع سودان روز جمعه از همه نظامیان بازنشسته و تمام کسانی که قادر به حمل سلاح هستند، دعوت کرد که به نزدیک ترین مرکز نظامی بروند و برای حفظ امنیت خود سلاح دریافت کنند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که نیروهای پشتیبانی سریع برخی دفاتر بین المللی را غارت کرده اند.

وزارت دفاع سودان همچنین از تعرض نیروهای پشتیبانی سریع به سفارتخانه های عربی و خارجی خبر داد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شد که در نتیجه آن تاکنون دستکم حدود یک‌هزار تن کشته شدند.

درپی این درگیری‌ها همچنین حدود یک میلیون سودانی خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شدند.

همچنین براساس گزارش سازمان‌های بین‌المللی، حدود ۲۵ میلیون سودانی یعنی نیمی از جمعیت این کشور نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha