مسائل بندری و گمرکی بندر شهید رجایی با هدف جلوگیری از رسوب کالا بررسی شد 

بندرعباس - ایرنا - مسائل بندری و گمرکی بندر شهید رجایی در راستای جلوگیری از رسوب کالا امروز شنبه در نشست مشترک استاندار هرمزگان، اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و مسوولان سازمان بنادر، گمرک و سازمان اموال تملیکی این استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان در این نشست با تاکید بر لزوم چابک‌سازی فرآیندهای بندری و گمرکی در کشور گفت: تمامی ارکان حاکمیت پای کار مانع‌زدایی از توسعه هستند.

مهدی دوستی افزود: به طور قطع هم افزایی‌ها و بیان دقیق حقایق کمک می‌کند تا کشور با تصمیماتی منطبق به واقع در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرد و زمینه‌ها و گلوگاه‌های فساد از بین برود.

وی تاکید کرد: وضعیت موجود در بندر شهید رجایی باید به صورت دقیق، صریح و شفاف ترسیم شود؛ چرا که امروز همه ارکان حاکمیت به ویژه دولت و مجلس پای کار آمده‌اند تا با شناسایی مشکلات و بررسی راهکارهای حل آن‌ها، مدل‌هایی برای مانع‌زدایی از مسیر تجارت و توسعه تدوین کنند.

قوانین ثبت سفارش کالاها باید اصلاح شود

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فرآیند ورود کالا به کشور از طریق بنادر، اظهار کرد: هیات وزیران مصوبه‌ای را مبنی بر اینکه کالاهایی که ثبت سفارش نشده باشند، قاچاق شناخته شوند را ابلاغ کرد اما دیوان عدالت اداری این مصوبه را به دلیل مغایرت با قوانین دیگر ابطال کرد اما به هر صورت در این حوزه باید قوانین اصلاح و شفاف شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر عنوان‌کرد: کاهش مدت زمان متروکه‌ شناخته‌شدن کالاهای ورودی به کشور از ۶ ماه به ۲ ماه موجب شده تا شاهد تحویل حجم بالایی از کالاها به سازمان اموال تملیکی باشیم و اعتراضاتی در این باره هم شکل گیرد اما مشکلی که در این حوزه پیش آمده باید با بانک مرکزی بررسی و در بخش تامین ارز حل شود.

وی در ادامه بر تسریع تعیین و تکلیف کالاهای ورودی به انبارهای سازمان اموال تملیکی تاکید کرد.

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ روز پنجشنبه چهارم خردادماه در برنامه سفر سه روزه به هرمزگان، در نخستین روز به بازدید از زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری جزیره ابوموسی پرداخته و سپس در نشست شورای اداری استان شرکت کردند.

همچنین روز گذشته در دومین روز سفر به استان هرمزگان اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، عازم شهرستان جاسک شدند و از زیرساخت‌های حوزه انرژی شرق استان بازدید کردند.

استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان در این سفر، حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

بندر شهید رجایی یکی از ۷۱ بندر فعال و در عین حال بزرگترین بندر تجاری کشور همچنین در طول دهه‌های ۶۰ تاکنون پذیرای میلیاردها تُن کالای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی به داخل و خارج از کشور بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha