نیروهای اوکراینی آموزش روی تانک‌های آبرامز را آغاز کردند

تهران- ایرنا- حدود ۴۰۰ سرباز اوکراینی از روز شنبه برای آمادگی جهت آغاز ضد حمله‌ای از سوی اوکراین که وقوع آن از مدت‌ها قبل پیش‌بینی شده بود، آموزش روی تانک‌های آمریکایی آبرامز M۱ را در آلمان آغاز کردند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری کی‌یف ایندیپندنت، سرهنگ گارون گارن سخنگوی پنتاگون گفت که اولین گروه از سربازان اوکراینی دوره آموزشی خود را با تمرکز بر چگونگی عملیات و نگهداری از تانک آبرامز M۱ آمریکایی آغاز کردند.

وی افزود: این دوره آموزشی قرار است در مجموع ۱۰ هفته قبل از اعزام تانک‌ها به خط مقدم ادامه یابد.

به گزارش کی‌یف ایندیپندنت نیمی از نیروهای اوکراینی در «گرافن وهر» (Grafenwoehr) و «هوهنفلز» (Hohenfels) در جنوب آلمان آموزش روی این تانک‌ها را شروع کرده‌اند.

نیروهای اوکراینی آموزش روی تانک‌های آبرامز را آغاز کردند

به نوشته کی‌یف ایندیپندنت، دوره آموزشی این نیروها که ارتش آن را آموزش «سلاح‌های ترکیبی» نامیده است، شامل تیراندازی با سلاح گرم و یادگیری مهارت‌های پزشکی است و در نهایت به تمرینات بزرگ‌تر تبدیل می‌شود که در آن گروه‌هایی به اندازه یک گردان در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و مابقی اعضای این گروه ۴۰۰ نفره نیز در حوزه تعمیر و نگهداری تانک‌ها و نحوه سوخت رسانی به آنها آموزش می‌بینند.

انتظار می‌رود استقرار تانک‌های آبرامز که از آنها به عنوان پیشرفته‌ترین تانک‌های جنگی جهان یاد می‌شود در میدان نبرد به اوکراین برتری تجهیزاتی بزرگی نسبت به روسیه بدهد که تا به امروز بر تانک‌های دوران شوروی متکی است.

پیش از این مشخص نبود که تمرینات نیروهای اوکراینی روی تانک‌های آبرامز M۱ چه زمانی آغاز می‌شود.

نیروهای اوکراینی آموزش روی تانک‌های آبرامز را آغاز کردند

پس از اینکه جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده قول داد که ۳۱ تانک آبرامز M۱ را به اوکراین تحویل خواهد داد، (قولی که به موازات موافقت آلمانی‌ها در مورد انتقال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین داده شد)، برای مدتی واشنگتن در مورد چارچوب زمانی برنامه آموزشی این تانک‌ها تردید داشت چرا که آمریکا در ابتدا گفته بود که آبرامزهای وعده داده شده به کی‌یف تا پیش از سال ۲۰۲۴ به اوکراین ارسال نخواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس یکشنبه هفته گذشته گزارش داد که ایالات متحده موضع اولیه خود در مورد زمان ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین را تغییر داده و سربازان اوکراینی آموزش بر روی تانک‌های آبرامز M۱ را در هفته‌های آینده دریافت خواهند کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در آن زمان گزارش داده بود که ۳۱ دستگاه قدیمی تانک آبرامز M۱ تا پایان ماه مه برای برگزاری دوره آموزشی به آلمان ارسال خواهد شد، دوره‌ای که قرار است دو هفته پس از رسیدن تانک‌ها آغاز شود.

ایالات متحده، دو ماه پس از اینکه بایدن در مورد انتقال تانک‌های آبرامز به اوکراین چراغ سبز نشان داد، تأیید کرد که به خاطر تسریع در ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین، به جای نسخه جدیدتر M۱-A۲ این تانک‌ها که قبلا به کی‌یف وعده داده شده بود، ۳۱ تانک M۱-A۱ آبرامز را به اوکراین عرضه خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha